Världens trådlyft... jag köpte två precis såna Assa 523 men barn och sambo som inte har samma känsla för att vrida upp motståndet när det blåser och inte öppna dörren över maxlängden på bromsen knäckte den. Eller rättare sagt den gängade hylsan i plast, gängorna är slut. Kollat med Assa och det finns inga reservdelar (dåligt tycker jag) så bara att slanta upp 400 för en ny som ska kompletteras med en dörrstopp på baksidan.
Vad hittade trådskaparen på till sist?
PS. Jag köpte bromsen främst för att skydda barnen. Vill att den tunga ytterdörren inte ska smälla igen vid korsdrag.
PS. Jag köpte bromsen främst för att skydda barnen. Vill att den tunga ytterdörren inte ska smälla igen vid korsdrag.
Det blev en dörrbroms som föreslogs i tidigare inlägg.nikasp skrev:
Världens trådlyft... jag köpte två precis såna Assa 523 men barn och sambo som inte har samma känsla för att vrida upp motståndet när det blåser och inte öppna dörren över maxlängden på bromsen knäckte den. Eller rättare sagt den gängade hylsan i plast, gängorna är slut. Kollat med Assa och det finns inga reservdelar (dåligt tycker jag) så bara att slanta upp 400 för en ny som ska kompletteras med en dörrstopp på baksidan.
Det är inte meningen att man ska hålla på och ändra motståndet på de där beroende på väder, så det kanske inte är känslan det är fel på, utan snarare en högst rationell en ovilja att hämta en pall och skruva på en liten platsmojäng bara för att det blåser, och sedan igen för att kunna öppna dörren när det inte blåser? Frö att inte tala om krånglet när man vill öppna dörren ordentligt. Vi testade en sådan dörrstopp, den stod vi ut med i ungefär en kvart.nikasp skrev:
En Kettlebell med överdrag är utmärkt dörrstopp, då kan man ha olika vikter på dem beroende på hur mycket det blåser
Kettlebell klarar inte Husband Acceptance Factor (i motsats till WAF, Wife Acceptance Factor, som innebär att t.ex. högtalare i huset måste vara vita och inte svarta osv) 
Vi hade en figursågad katt med gummikil på som blir typ samma sak men den håller ju inte dörren åt båda hållen. Har vi korsdrag så kan dörrarna både smälla upp och igen, den farligare av de två med en ett- och en treåring. Man når faktiskt att justera den här och det är bara vid extrem blåst man måste ställa den hårt men då lämnas sällan dörren öppen.
Vi hade en figursågad katt med gummikil på som blir typ samma sak men den håller ju inte dörren åt båda hållen. Har vi korsdrag så kan dörrarna både smälla upp och igen, den farligare av de två med en ett- och en treåring. Man når faktiskt att justera den här och det är bara vid extrem blåst man måste ställa den hårt men då lämnas sällan dörren öppen.
Anna_H skrev:
Det är inte meningen att man ska hålla på och ändra motståndet på de där beroende på väder, så det kanske inte är känslan det är fel på, utan snarare en högst rationell en ovilja att hämta en pall och skruva på en liten platsmojäng bara för att det blåser, och sedan igen för att kunna öppna dörren när det inte blåser? Frö att inte tala om krånglet när man vill öppna dörren ordentligt. Vi testade en sådan dörrstopp, den stod vi ut med i ungefär en kvart.
En Kettlebell med överdrag är utmärkt dörrstopp, då kan man ha olika vikter på dem beroende på hur mycket det blåser![]()
Klicka här för att svara