Närbild på rödmålad liggande stockpanel vid grund av sommarstuga med synlig grundregel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, skall tilläggsisolera min sommarstuga. Jag kommer då lägga denna utanpå befintlig panel. Men önskar förslag på hur jag avslutar längst ner.

Skall jag avsluta där befintlig panel slutar nu, eller bör jag gå ner lite längre för vattenavrinningens skull?

Det är ju liggande stockpanel så jag tänker då att antingen bör den vågräta regeln ligga mitt på sista panelbrädan, eller sätter man den nedanför befintlig sista bräda på golvtegel (och bygger ut till ätt nivå).

Tar gärna emot förslag där. Så här ser det ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.