Hej igen! På min proffsiga ritning ser ni min dusch som just nu inte har nån duschvägg.
Tanken var att sätta upp en enkel glassvägg på 80cm vid kommod ,men nackdelen då är att de kommer stänka på mina glashyllor, vilket kommer driva mig till vansinne. Dessutam blir "ingången" då bara 50cm vilket jag tror dock kan funka, men ej mindre.

Tanka nummer 2 var då speciallbeställa glasvägg med dörr som går från vägg till vägg på 132cm. Men har frågat runt lite och de skulle kosta upp mot 20 000:- som jag inte har råd eller vill spendera.

Har ni några andra smarta förslag vad man kan göra för lösning som inte kostar skjortan. T.ex en glasvägg på 80cm kan man få tag på för cirka 3000:- fast som löser problemt så de inte stänker ut!
Bör tillägga att jag inte vill ha nån form av draperi eller liknande.

Låt mig hör, bombadera mig med förslag!

• dusch.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan inte se nån annan lösning än att sätta en vägg längs med kommoden och en svängbar dörr med gångjärnen i densamma som Du kan vika in i duschen när den inte behövs.

Vi har ett litet badrum med liknande problem som Du försöker lösa men vi gav faktiskt upp (har duschdörrarna står i förrådet nu) och satte upp en stång med draperi som fungerar långt över förväntan fast det rådet ville Du ju inte ha ;)

H
Draperi är underskattat. Det blir lättstädat, och draperiet kör man i tvättmaskinen :)
Annars finns duschväggar som funkar mellan 1320 mm för bra mycket mindre än 20 lax. Dock blir det med skjutdörr då.

Jag har faktiskt kikat en del på skjutdörren, men är inte allt för sugen på den. Men de är ju absolut ett alternativ, då man slipper proppa i golvet vad jag förstår.
Men de ultimata vore ju en 132 cm glasvägg med dörr som gick från sida till sida. Då får man utnyttja hela utrymmet till fullo. Men de är just de som kostar, för de måste ju special göras.

Får grubbla lite till helt enkelt :D Tack för ideerna/tipsen.

MVH //

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.