Staffans2000
Japp.
Är det tvärt emot många andra yrkesmän, kutym att betala förskott till juristen?

Staffan
 
C
Nä. Har aldrig hänt mig iallafall.
 
K
Nu har jag bara ringa erfarenhet, men jag har inte behövt betala i förskott.
 
Hemmakatten
Har anlitat jurist några gånger, har aldrig betalt i förskott.
 
ClasseClas
Har ej betalat i förskott för litet jobb rörande en bouppteckning.
 
Det låter som du har hittat en jurist som har viss vana vid att klienter inte vill betala. Det brukar finnas en anledning till det. Välj en annan jurist.
 
C
H hempularen skrev:
Det låter som du har hittat en jurist som har viss vana vid att klienter inte vill betala. Det brukar finnas en anledning till det.
Eller så är det en klient med dålig kreditvärdighet ;)
 
Staffans2000
Ingen brist på pengar. Även om kassan inte är smockfull.
 
Har hänt mig, hur mycket av totalen i % ungefär?
 
Staffans2000
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har hänt mig, hur mycket av totalen i % ungefär?
10.000 i förskott för en första bedömmning.
 
Normalt skulle jag säga, fick samma förfrågan själv och betalade, dock en advokatbyrå. Kolla upp firman och personen bakom så du inte hittar någon skumt bara.
 
Staffans2000
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Normalt skulle jag säga, fick samma förfrågan själv och betalade, dock en advokatbyrå. Kolla upp firman och personen bakom så du inte hittar någon skumt bara.
Det var en advokatbyrå i det här fallet också.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.