Hej, vad händer om jag inte får sålt huset i år och jag har lagt ut kostnader för styling, annonsering etc

Kan jag dra av dem om 2 år, ifall jag säljer huset då, fast kostnaderna var det här året (+antagligen om 2 år)
eller blir avdragsrätten förlorad om man inte får sålt huset samma år?
 
Hoppas du inte betalar mäklaren innan huset är sålt!? Utgifternas får du dra av när huset säljs även om dom kom året innan.
 
Många mäklare tillämpar att vissa utlägg betalas vare sig man säljer eller ej, Det kan till exempel gälla styling och annonser. Vad som gäller bör anges i kontraktet. Mäklaren kan säkert hjälpa till med om det ändå går att göra dess avdrag vid senare försäljning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.