Hej Alla
Vet ej om denna fråga varit uppe.
Ni som har värmepumpar, har ni beställt och köpt tillverkarnas olika tilläggsförsäkringar, eller klarar man sig med den gamla vanliga hemförsäkringen ???
Jag antar att de olika fabrikaten har ungefär samma erbjudanden.
Synpunkter ?

Jag kör utan tillägsförsäkring.
tillägsförsäkringen i mit fal går ut på at tilverkaren betalar självrisken till min hemförsäkring om det skulle hända nått.

Försäkringen ingick i min VP i 5 år. När tiden nyss var ute fick jag erbjudande om förlängning 5 år till. Dock till ett pris som jag trodde var fel. Ringde försäkringsgivaren och kollade, det visade sig att priset var rätt. Jag fråga då om de skämtade då försäkringspremien var så hög att om jag hade ett fall om året där försäkringen gick in så gick jag fortfarande back. Jag räknade ut att jag under de 5 år försäkringen skulle gälla så behövde jag ha 7 försäkringsfall för att gå jämt upp. Min erfarenhet av de flesta av dessa typer av försäkringar är att de är onödiga och så dyra att de oftast är totalt värdelösa.
Dessutom är det åtminstone i mitt fall inte några astronomiska belopp det rör sig om då den som CarMan sa, bara täcker självrisken i vanliga försäkringen.

Tompa

Ok, tack
Jag skippar nog min tilläggsförsäkring

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.