Medlem
· Stockholm
· 3 inlägg
Hej
Mitt förråd har blivit skevt. Det har blivit så skevt att jag inte kan justera dörr karmen längre så att jag kan stänga dörren. Det är såpass skevt att man ser det med ögat. Jag har kontrollerat att det är väggarna som är skeva och inte golvet. Det lutar både bakåt och åt höger!
Det är en inköpt träförråds byggsats som jag själv satt ihop. Det var rakt från början. Men något fel gjorde jag kanske.
Hur kan man räta upp det?
/Leif
Mitt förråd har blivit skevt. Det har blivit så skevt att jag inte kan justera dörr karmen längre så att jag kan stänga dörren. Det är såpass skevt att man ser det med ögat. Jag har kontrollerat att det är väggarna som är skeva och inte golvet. Det lutar både bakåt och åt höger!
Det är en inköpt träförråds byggsats som jag själv satt ihop. Det var rakt från början. Men något fel gjorde jag kanske.
Hur kan man räta upp det?
/Leif
Produkter som diskuteras: "Spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 3 inlägg
Det är ett "vanligt" förråd på 2.5*4m. Med färdiga väga sektioner.
Diagonalt: Hur skall man göra?
Skall man först ha spännband för frambak skevheten och "säkra" detta och sedan göra samma sak för sido skevheten? Eller skall man dra ett diagonalt spännband tvärsigenom hela förrådet och räta upp alla sidor på en gång?
Diagonalt: Hur skall man göra?
Skall man först ha spännband för frambak skevheten och "säkra" detta och sedan göra samma sak för sido skevheten? Eller skall man dra ett diagonalt spännband tvärsigenom hela förrådet och räta upp alla sidor på en gång?
Produkter som diskuteras: "stålband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden