Behöver förminska från 15 mm till 10 när jag ska koppla in köksblandaren
Köpte koppel med r15 gänga i ens änden och klämkoppling 10 mm i andra.
Problemet är att gängan från kulventilen är för kort och går i botten innan den hinner möta gummipackningen.
Hur ska jag göra ?
Köpte koppel med r15 gänga i ens änden och klämkoppling 10 mm i andra.
Problemet är att gängan från kulventilen är för kort och går i botten innan den hinner möta gummipackningen.
Hur ska jag göra ?
ett enkelt sätt att lösa problemet är att köra lin o pasta på gängan, så tätar du gängan ist för mot packningen. funkar precis lika bra! glöm inte att repa gängorna med ett bågfilsblad så inte linet glider när du ska skruva på kopplingarna. funkar med gängtejp med så länge man inte backar.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Testade med lin och pasta på en annan koppling som läckte lite och fick den tät. Innan hade jag gängtejp men fick det inte tätt. Måste säga att lin och pasta funkar mkt bättre för mig iaf. Någon annan som har samma erfarenhet ?
Medlem
· Blekinge
· 12 333 inlägg
Jag föredrar lin och pasta men vet jag att jag inte behöver backa då kan jag ta tejp ibland.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden