Vår wc-anslutning har tyvärr hamnat lite väl lågt och behöver förlängas på något vis. Annars kommer den inte stick upp tillräckligt långt över framtida klinker.

Vad kan jag använda?

Går det att köra på en tätningsring typ den nedan och sen på med en ny rak wc-anslutning?

http://www.vvsinfo.se/db/blobs/mbild_6_3109691.jpg

Äsch strunt i min fråga ovan.

Jag är trött efter en lång natts vaggande med vår bäbis så jag tänkte helt tokigt. Det är bara en muffända som sticker upp ur golvet nu. Sätter vi dit den raka wc-anslutningen så blir det bra.

En annan fråga dock. När vi satt dit wc-anslutningen hur pluggar/tätar vi den? Locket som suttit i muffändan är ju för litet för wc-anslutningen. En vanlig påse tror jag inte håller tätt. Hatar avloppslukt och vill gärna slippa det ;-)

En vanlig påse med tejp runt funkar alldeles utomordentligt. Man kan ju ta två om man är känslig:)

-h

Hmm...kanske är det bästa ändå.

Jag är allergisk mot avloppslukten sen vi upptäckte att en böj under plattan gått isär och ett utrymme på ca 1/2 kubik fyllts på av både de ena och de andra. Gubben grävde och jag som då var höggravid höll sopsäcken. Urk ...bara minnet får mig att må illa :-D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.