S
T
Frågan är om det är standarddimensioner på rören. I så fall borde du kunna gå till en VVS butik och köpa rör och skarvmuffar.
Det känns inte helt sannolikt att Jula har en egen dimension och inte kör standardstorlek...

Mät ytter- och innerdiameter på rören och kolla med en VVS-firma eller liknande om de har något som passar.

Det ser ju ut som om både rören och muffarna finns i vissa butiker så frågan är om det kommer att komma in till "din" butik eller webbutken inom kort?

B
https://www.jula.se/catalog/tradgar...dammar/forlangningsror-till-gardspump-029890/

Verkar ju passa till denna? G1 1/4 gäng, ofta kallad r32 eller g32 gäng

Såg att man kan köpa 6m med gänga här
https://k-bygg.se/produkt/rör-galv-...SWDNeryYwXe4WGhD8cNwMdH3teuochi00h192dduCKDAs

Kanske är enklare att bara gå över till pem? Jag kanske missat ngt för gårdspumpen men i brunnsammanhang i övrigt har man ofta pem. Billigt smidogt hållbart. Är det något i röret, invändigt eller är det bara ett tomt rör med rätt gänga du behöver?

S
T Testarn skrev:
Det ser ju ut som om både rören och muffarna finns i vissa butiker så frågan är om det kommer att komma in till "din" butik eller webbutken inom kort?
det var slut för säsongen tror jag dem sade på butiken.

S
B BSOD skrev:
Kanske är enklare att bara gå över till pem? Jag kanske missat ngt för gårdspumpen men i brunnsammanhang i övrigt har man ofta pem. Billigt smidogt hållbart. Är det något i röret, invändigt eller är det bara ett tomt rör med rätt gänga du behöver?
Du tänker att man sätter PEM mellan övre rör och filterröret i botten?

Det är bara tomma rör med gängor i båda ändar. Sedan jag tänkte sätta jordfilter med samma gänga i botten.

S
B BSOD skrev:
Såg att man kan köpa 6m med gänga här
[länk]
det verkar vara begränsad lagerstatus på deras rör också 😆

Det borde ju gå med vanligt galvaniserat järnrör som säljs i 6 meters längder och som vilken rörmokare som helst kan gänga.

Den suger bara max 6 meter, så finns det någon vits med att förlänga röret?

S
B Bjober skrev:
Den suger bara max 6 meter, så finns det någon vits med att förlänga röret?
Filtret på 1.1 meter måste oxå fästas, så det kan bli lite långt möjligtvis.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.