2 940 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Förlänga blandarens "slangar"??
Jag är ledsen är ej så bra på vad allt heter på riktigt.
I tvättstugan ska vi sätta en jätteho, innan hade dem hon på vänster sida så själva slangarna som sitter på blandaren gick rakt ner och passade i rören som sitter fast i väggen.
Nu är det så att vi vill sätta blandaren i höger hörn för det ska vara en sådan blandare från ikea där man kan dra ut en duschslang(hundbad) Man är ju högerhänt så det blir bäst att ha den där. Men då räcker inte dem slangarna som följer med. Hur gör man? Förlänger man dem? El sätter man nåt från själva dem i väggen el går det inte?
I tvättstugan ska vi sätta en jätteho, innan hade dem hon på vänster sida så själva slangarna som sitter på blandaren gick rakt ner och passade i rören som sitter fast i väggen.
Nu är det så att vi vill sätta blandaren i höger hörn för det ska vara en sådan blandare från ikea där man kan dra ut en duschslang(hundbad) Man är ju högerhänt så det blir bäst att ha den där. Men då räcker inte dem slangarna som följer med. Hur gör man? Förlänger man dem? El sätter man nåt från själva dem i väggen el går det inte?
Plastslangen lär väl gå att koppla på en vanlig rörnippel.
Skarvnippeln har ingen längd att tala om utan det är bara för att få till skarven. Du får komplettera med kopparrör fram till där slangen från blandaren når. Beroende på hur det ser ut så kan du behöva 4 st skarvnipplar.
Skarvnippeln har ingen längd att tala om utan det är bara för att få till skarven. Du får komplettera med kopparrör fram till där slangen från blandaren når. Beroende på hur det ser ut så kan du behöva 4 st skarvnipplar.
aha okej då är jag med lite mer.ginnfilt skrev:
Rörmokaren får fixa det. Dem har väl de flesta grejer, annars blir det väl fel =)
Klicka här för att svara
