nja alltså strömbrytaren för armaturerna i taket hade jag ju tänkt ha infälld, och den vill jag ju ha på väggen. VP rör för detta är det som kommer byta sidan på ångspärren.

Är du pedant tejpar du då genomgångarna i plasten, är du lite mer realist bekymrar du dig inte så mycket.

elmont, jo jag håller med dig, det tenderar ju att bli pedanteri det här:)
Det blir lätt att hakar upp sig på ett problem, som kanske egentligen inte är så stort.
Det är ju just vid sådana tillfällen det här forumet är guld värt, när man kan bolla problemen. små som stora.

..Dock är det nästan så att jag nu överväger en helt och hållet utanpåliggande installation, finns ju uppenbart många fördelar som nämnts tidigare i tråden

Du får ursäkta mig bumling men jag är mållös, visst har det skrivits om fördelar gällande utanpåliggande men infällt är ju 10 resor bättre och enklare samt att elektrikerna i tråden har ju förordat det, är det så att du är rädd för det lilla du åsamkar plasten så tejpa bara. Tid är pengar det med... ;)

Nu drar det väl iväg lite från själva huvudfrågan i denna tråd, men givetvis är inte just denna detalj avgörande på nåt sätt om jag helt och hållet nu väljer utanpåliggande.
Dock såg jag framför mig enkelheten i att färdigställa väggar och tak helt och hållet innan man börjar med det elektriska.

Mikael_L
Mikael_L skrev:
Själv kommer jag ha utanpåliggande i garaget. Ser inga direkta nackdelar med detta.
Jag måste rätta mig själv.
Vid en enkel och okomplicerad installation ser jag väldigt få, om någon, nackdel.
Sväller det ut, och börjar omfatta många grupper och funktioner, såsom rörelsesensorer, trapptändningar från olika håll, möjlighet till central (och ev nyckelstyrd) frånskiljning av elen till maskiner mm så blir en utanpåliggande inst vare sig snygg, snabbt gjord eller vidare praktisk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.