Måste såga av lite av röret som går in i toaletten då den nya toaletten är lägre,
röret går ju upp vertikalt så det går ju inte att undvika att små spån lägger sig i röret, men det kanske inte gör så mycket om man sätter in nåt papper o så o försöker rengöra, eller vad tror ni?

Det är så lite spån så det påverkar ej avloppets funktion, oftast på stora byggen finns det massor av singel/ballast/8-16 i avloppet. Och det brukar gå fint.

Nått du bör tänka på är att fasa av avloppsröret med en kniv så det ej är grader på som kan orsaka skador på packning osv.

ok, tack för snabbt svar, kan du utveckla lite på hur du menar?, har inte gjort det förut

Vad är det för rör vi pratar om? Avloppet eller vattenledningen?

Haha! Jadu, jag förutsatte stenhårt att det är avloppet.
Men som du säger kan det var vattnet oxå 😉

Använd rörskärare till att kapa kopparröret med, grada av insidan med tex morakniv.

Glöm inte att sätta i stödhylsa innan du drar åt kopplingen vid montaget.

Demmpa- går det inte lika bra med en bågfil?

O
Det går.... Men kan vara svårare att få det jämnt....

En till fråga som kom upp efter att jag besökt Bauhaus, enligt killen där så hade jag allt som jag behöver för att montera, men muttern på bilden kan jag väl inte återmontera efter kapningen, en mutter som är 24 år gammal borde väl bytas ut... Hand som håller en gammal mutter nära rörkopplingar och avstängningsventil i badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.