Hejsan!
Vi har ett transformatorskåp på vår tomt som jag inte funnit något servitut på. Däremot finns det enligt inskrivningsmyndigheten samt lantmäteriet en (jag citerar) "Nyttjanderätt för markområde för avloppsanläggning m.m."
Jag har kontaktat Landsarkivet för att få en kopia på avtalet för nyttjanderätten.
Men, finns det inget servitut på transformatorskåpet så är det väl egentligen inget som hindrar att jag ber ansvarig för skåpet att flytta det?
Är lite vilsen ... :

Vill bara veta vad som gäller EGENTLIGEN då det inte finns några papper skrivna på detta transformatorskåp.