Hade du inte fått med Ernst i den andra kategorin, så hade jag nog valt att vara med där. Att slöjda i pyamas eller double denim är inget jag ger några höga betyg. Det kan även vara så att både Katz och han den där sista använder förklädet lite som en korsett också, för att se lite tajtare ut. Inte en helt ointressant egenskap på ett plagg får jag tyvärr medge.

Han den där sista är förresten tillfrågad och hans förklädesleverantör verkar ha lagt ner.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hade du inte fått med Ernst i den andra kategorin, så hade jag nog valt att vara med där. Att slöjda i pyamas eller double denim är inget jag ger några höga betyg. Det kan även vara så att både Katz och han den där sista använder förklädet lite som en korsett också, för att se lite tajtare ut. Inte en helt ointressant egenskap på ett plagg får jag tyvärr medge.

Han den där sista är förresten tillfrågad och hans förklädesleverantör verkar ha lagt ner.
I min källare finns det massor med jeanstyg, ska vi sno ihop ett måttanpassat? :)

Ola C Ola C skrev:
En inte helt oviktig aspekt som jag missade i mitt förra inlägg är imagen och vilken grupp man vill tillhöra. Bara några exempel, legendariska snickare (Sam Maloof, James Krenov och Paul Sellers), bekväma kläder o inget förkläde.
[bild]
[bild]
[bild]

Nutida posörer med fokus på att se viktiga ut på sociala medier. Här i form av Katz Moses, Ernst samt en som jag inte hittade namnet på.
[bild]
[bild]
[bild]

Känner att detta inlägget är ännu bättre än det du gav "bästa svar" till, kan du kanske ändra?

P.s. Ska jag bidra med något vettigt också i denna tråden kan du kanske försöka lista ut vem herren längst ner är o fråga vad han har för förkläde.
Bra försök att blanda bort korten där @Ola C. Vi vet nog hur ni influenser jobbar 🤑 och det är rätt uppenbart vem som fått Temus pengar för att posera i förkläde på bilden med texten ”Min favorit. Bra för den som är redigt stark och lite förvirrad.” i @Hep s inlägg 🙄

• Haha
  • Älska
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Och även lite OT;
Förkläde är rätt bra ibland, tex igår kväll när jag snabbt skulle dimensionera och slipa en kökslucka jag limmade dan innan och inte orkade byta till den vanliga double denim-outfiten.
Jag sydde två läderförkläden för många år sedan, ett till verkstad och ett till köket. De har fickor, som inte används, och funkar ok. Det svåra med ett bra förkläde är själva ”upphängningen”. Ett litet lätt klarar sig med loop runt nacken och spänne runt livet men ett längre/tjockare med tre hammare i fickan kräver hängslen för att bli bekvämt. Den dag jag syr mitt perfekta kommer jag nog utgå från, och modifiera, ett hängslesystem från ett bra verktygsbälte. Nackdelen är att sådana ofta är lite krångligare att kränka på sig varvid en drar sig för att använda när det ska vara snabbt och smidigt. Vilket för mig är nästan hela poängen och då är en tillbaka på ruta ett igen 😅

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Jag har också letat förkläden vid ibland. Jag har haft någon idé om att jag skulle kunna sladda in i snickeriet i vilka kläder som helst och svida på mig förklät och vara lite skyddad.

Det faller dock på några saker varje gång.
1. Det är alltid för små storlekar för min något överdrivna rondör. De där snörena som går runt görs tydligen bara i barnstorlekar.

2. De är alltid väldigt dyra eller väldigt dåliga. Med dåliga menar jag hårda och otympliga.

3. Det är enklare att ta gamla avlagda trasiga jeans eller träningsbyxor och återanvända. Dessa har jag hänger i snickeriet så sladdar jag in och gör ett snabbt byte där och stoppar undan de andra kläderna så de är skyddade från damm.

Ska snickra hos @Daniel_N imorron, och för att smälta in, ta seden dit man kommer o allt det där man brukar säga så har jag tänkt snickra i förkläde för första gången. Frågade sambon om vi hade några o det här va tydligen det enda. Blir nog bra, förkläde som förkläde liksom.
Man i svart tröja och snickarförkläde med statymotiv, står inomhus bredvid en hund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
nanowire och 18 till
  • Laddar…
Ljuvligt. Hoppas verkligen att det är youtubdag imorgon i snickeriet.

När tråden ändå är både sabbad och fylld med rätt kunniga människor passar jag på att ställa en fråga. Jag såg just det här på nätet:

Vad är det jag missar? Varför??

Hep Hep skrev:
Ljuvligt. Hoppas verkligen att det är youtubdag imorgon i snickeriet.

När tråden ändå är både sabbad och fylld med rätt kunniga människor passar jag på att ställa en fråga. Jag såg just det här på nätet: [media]
Vad är det jag missar? Varför??
Vet inte om jag tillhör sabbarna eller dom kunniga men jag svarar ändå.

Breadboard ends med dominos. Sett det ett par gånger. Kommer runda pluggar i hål underifrån (eller genomgående) sen, inte limmade i dominosarna förutom den i mitten. Då hålls skivan i våg men kan ändå ändra bredd. Inte min föredragna metod om jag skulle göra breadboard ends men den funkar nog. Finns nog bättre film än dem där om du är nyfiken på metoden.

ClasseClas
Ola C Ola C skrev:
Ska snickra hos @Daniel_N imorron, och för att smälta in, ta seden dit man kommer o allt det där man brukar säga så har jag tänkt snickra i förkläde för första gången. Frågade sambon om vi hade några o det här va tydligen det enda. Blir nog bra, förkläde som förkläde liksom.
[bild]
Väluppfostrad hund som skäms å det grövsta! 😂

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Hep och 4 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Vet inte om jag tillhör sabbarna eller dom kunniga men jag svarar ändå.

Breadboard ends med dominos. Sett det ett par gånger. Kommer runda pluggar i hål underifrån sen. Inte min föredragna metod om jag skulle göra breadboard ends men den funkar nog. Finns nog bättre film än dem där om du är nyfiken på metoden.
Ah, det saknades ett moment. Jag trodde bara det var vanlig sammanfogning med dominos som på något magiskt (och troligen amerikanskt) sätt skulle bli bättre om man tog bort lite material. Jag har i och för sig sett meningslösare tips än så på nätet, men här var det jag som missat något.

Om du råkar få med dig Daniels förkläde hem så byter jag det mot en planka padouk.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
[bild]
Ja det visar ju inte mer än dina ytube-filmer...

Hep Hep skrev:
Om du råkar få med dig Daniels förkläde hem så byter jag det mot en planka padouk.
Inte en chans i helvetet, hade haft enklare att få med mig Mona Lisa ut från Louvren.

Förlåt jag sabba din tråd, du kan se mina inlägg mer som clickbaits som lockar folk till detta halvtrista ämne.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Har inte tid att skriva ett helt inlägg, bilden för tala för sig själv.
En person med förkläde står i en snickeriverkstad med verktyg och träskivor runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Praktiskt förkläde, inte alls i vägen vid toabesök.

(Tur att bilden togs innan gylfen i mina byxor bestämde sig för att ge upp).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.