Hej,
Jag har precis byggt upp en snedvägg från takstol och innåt som ser ut enligt följande.
1 tegelpannor
Befintligt
2 sticketak
----------------------------------------------------------------
3 luftspalt
4 förhydringspapp
5 120 + 45 mm mineralull
6 förhydringspapp
7 råspont
8 gips
-----------------------------------------------------------------------
Skall jag byta ut den inre pappen mot plast, för jag har lite svårt att ta bort den yttre pappen.
Finns det risk för att jag stänger inne fukt mellan förhydringspappen ???
Huset är ett liggande timmer 3"X11" dubbelspontat från 1924