Hej!

Funderar på att med en utbyggnad även höja befintligt tak så att det går fixa tre rum och en toa. Det jag undrar över är hur högt väggliv som är "vanligt". Jag får ej bygga hur stort som helst och kan tänka mig att ha snett tak på övervåningen och då "spar" jag lite m2 enligt hur det mäts med tanke på ståhöjd mm.

Hoppas någon tycker tråden är intressant.

Guran1
 
Jag höjde mitt takliv med ca 800mm. Invändigt (innanför uppstagningen) valde jag att väggen blev 1200mm hög, så att en gipsskiva får plats...
 
Ett förhöjt väggliv kan väl i pricip vara hur högt som helst ;) Det som sätter gränserna är ju ofta regleringar i detaljplan etc. I vår kommun t ex så tilläts förhöjt väggliv på 80 cm (mått mellan ovannivå av golv och skärningspunkten där ytterväggen möter taket).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.