P
Hej,

Efter flera veckors frustration med att inte hitta ett plats effektivt sätt att gömma undan en säng i mitt tränings rum hittade jag följande lösning på aftonbladets hemsida, nämligen att man kan bygga upp ett förhöjd golv där (i mitt fall) min datormöbel, stol etc skall stå på och sedan kan man skjuta in sängbotten på hjul under det förhöjda golvet.

Med tanke på att jag även vill nyttja den "förhöjning" som blir, som ett träningsredskap (plyometrics låda) dvs man kan använda upphöjningen för att göra upphopp/frånskjut med eller utan belastning av extra vikt så vill jag ju såklart att det hela skall hålla för en belastning om minst 150-200kg så golvet inte brakar.

Jag har inga bärande väggar att regla mot så golvet måste kunna stå fristående.

Jag är någorlunda händig men inte snickare och vet därför inte riktigt hur jag skall bygga ihop det hela eller vilka reglar, trä golv mm man skall ha och tänkte kolla på forumet här om man kunde få tips och hjälp?

Måtten kommer landa nånstans på att få plats med minst en 140x200bädd med som mest 205 i max längd. Höjd är inget större bekymmer, dock är längden begränsad till max 205cm pga en dörr öppning.

Jag länkar till aftonbladets artikel för att underlätta förklaringen av det jag försöker skapa.

Källa: Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/bostadinredning/inredning/article10791426.ab

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh

Tobias Fransson, Stockholm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.