Hej

Har ett litet bekymmer. Nuvarande takdosa kommer ca 70mm över nytt undertak, finns det någon enkel förhöjning så man slipper dra om alla kablar och förlänga alla rör till en ny dosa?
 
  • Elektriska kablar och kopplingsklämmor sticker ut från takdosa ovanför oslutet undertak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte vad jag vet. Det är väl inte särskilt krångligt att skära upp den befintliga gipsen och flytta ner dosa? Hålet kommer ju inte synas ändå. Om du skär av rören och sätter slang en bit ifrån dosan borde kablarna räcka.
 
Mmm, blir många i rad. Hur fäster man nästa ring? Jag tycker mig bara se skruvskalle i hålet?
 
Gör som Müssli föreslår så blir det bra och inte nått halvdant.
 
Jo Müsslis förslag är den bästa lösningen men jag har tyvärr enorm tidsbrist och det är fler än bara 1st dosa.
 
Då kanske du ska vänta med att fullfölja jobbet tills du får mera tid och kan göra jobbet korrekt? Eller leja in någon som hjälper dig.
 
  • Gilla
Elajomannen
  • Laddar…
V Vincent_n skrev:
Mmm, blir många i rad. Hur fäster man nästa ring? Jag tycker mig bara se skruvskalle i hålet?
Du fäster alla förhöjningsringar med de 2 långa skruvarna.
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Då kanske du ska vänta med att fullfölja jobbet tills du får mera tid och kan göra jobbet korrekt? Eller leja in någon som hjälper dig.
Jo det hade varit trevligt men snickarna håller på med glesen nu så det är inte aktuellt.
 
V Vincent_n skrev:
Jo det hade varit trevligt men snickarna håller på med glesen nu så det är inte aktuellt.
Ja då får du helt enkelt stå ut med oåtkomlig el...........
 
V Vincent_n skrev:
Jo det hade varit trevligt men snickarna håller på med glesen nu så det är inte aktuellt.
Eller be snickaren att lägga en kvart på varje takdosa ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.