Hej på er,

En fråga angående utanpåliggande installation (i detta fallet nätverk så ingen el)

Tanken är att dra en flexslang nerifrån källaren och upp, och i detta fallet hade jag tänkt mig använda en förhöjningsram där det finns hål för flexslang. Behövs det någon form utan dragavlastning eller är det bara att trycka in slangen igenom hålet och det är säkert att det sitter kvar? Se bild nedanför
 
  • Vit förhöjningsram för eluttag med flera hål för flexslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Deg finns ju inget krav på dragavlastning när det inte är el. Är slangen klamrad intill dosan ska det mycket till innan den åker ur. Som att någon drar i slangen. Den på bilden verkar ju ha inbyggd dragavlastning så om det behövs både hängslen och livrem...
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Deg finns ju inget krav på dragavlastning när det inte är el. Är slangen klamrad intill dosan ska det mycket till innan den åker ur. Som att någon drar i slangen. Den på bilden verkar ju ha inbyggd dragavlastning så om det behövs både hängslen och livrem...
imported_Benno imported_Benno skrev:
Deg finns ju inget krav på dragavlastning när det inte är el. Är slangen klamrad intill dosan ska det mycket till innan den åker ur. Som att någon drar i slangen. Den på bilden verkar ju ha inbyggd dragavlastning så om det behövs både hängslen och
Jovisst skall det mycket till att en slang skall åka ut men även om det finns en liten risk så vill jag vara helt säker! :D
 
S Stabbsson skrev:
Hej på er,

En fråga angående utanpåliggande installation (i detta fallet nätverk så ingen el)

Tanken är att dra en flexslang nerifrån källaren och upp, och i detta fallet hade jag tänkt mig använda en förhöjningsram där det finns hål för flexslang. Behövs det någon form utan dragavlastning eller är det bara att trycka in slangen igenom hålet och det är säkert att det sitter kvar? Se bild nedanför
Men... Vad är tanken att du ska ha på förhöjningsramen sen då?
 
G GoGetLost skrev:
Men... Vad är tanken att du ska ha på förhöjningsramen sen då?
Nätverksuttag. Men finns väl en tanke att göra liknande med ett eluttag i framtiden så mest ute efter vetskapen om vad som är korrekt.
 
S Stabbsson skrev:
Nätverksuttag. Men finns väl en tanke att göra liknande med ett eluttag i framtiden så mest ute efter vetskapen om vad som är korrekt.
Då får du kämpa om du ska ha de i den förhöjningsramen :cool:
 
G GoGetLost skrev:
Då får du kämpa om du ska ha de i den förhöjningsramen :cool:
Finns ju andra ramar på marknaden, bilden var ett exempel.
Och din fråga hör ju inte ens till ämnet så ganska onödiga kommentarer från din sida.

Nu återgår vi till sakfrågan
 
  • Gilla
foppa
  • Laddar…
A
Ta det lite piano bara när du bryter ut knockouten eftersom det på enfacksdosorna finns risk att få med större delen av bakstycket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.