Hej på er,
En fråga angående utanpåliggande installation (i detta fallet nätverk så ingen el)
Tanken är att dra en flexslang nerifrån källaren och upp, och i detta fallet hade jag tänkt mig använda en förhöjningsram där det finns hål för flexslang. Behövs det någon form utan dragavlastning eller är det bara att trycka in slangen igenom hålet och det är säkert att det sitter kvar? Se bild nedanför
En fråga angående utanpåliggande installation (i detta fallet nätverk så ingen el)
Tanken är att dra en flexslang nerifrån källaren och upp, och i detta fallet hade jag tänkt mig använda en förhöjningsram där det finns hål för flexslang. Behövs det någon form utan dragavlastning eller är det bara att trycka in slangen igenom hålet och det är säkert att det sitter kvar? Se bild nedanför
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Deg finns ju inget krav på dragavlastning när det inte är el. Är slangen klamrad intill dosan ska det mycket till innan den åker ur. Som att någon drar i slangen. Den på bilden verkar ju ha inbyggd dragavlastning så om det behövs både hängslen och livrem...
imported_Benno skrev:
Jovisst skall det mycket till att en slang skall åka ut men även om det finns en liten risk så vill jag vara helt säker!imported_Benno skrev:
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Sätt ett buntband runt slangen i dosan.
Finns även rörmuffar om man kommer utvändigt eller har gott om plats vid införingen.
Bla:
https://www.clasohlson.com/se/p/36-...4gGxTw5tvwjM9S4PswU0dUlFJZYT5f2xoCGi0QAvD_BwE
Finns även rörmuffar om man kommer utvändigt eller har gott om plats vid införingen.
Bla:
https://www.clasohlson.com/se/p/36-...4gGxTw5tvwjM9S4PswU0dUlFJZYT5f2xoCGi0QAvD_BwE
Men... Vad är tanken att du ska ha på förhöjningsramen sen då?S Stabbsson skrev:Hej på er,
En fråga angående utanpåliggande installation (i detta fallet nätverk så ingen el)
Tanken är att dra en flexslang nerifrån källaren och upp, och i detta fallet hade jag tänkt mig använda en förhöjningsram där det finns hål för flexslang. Behövs det någon form utan dragavlastning eller är det bara att trycka in slangen igenom hålet och det är säkert att det sitter kvar? Se bild nedanför
Klicka här för att svara
