Hej och hallå!
Den nya uteplatsen blev klar i veckan och det ser toppen ut. Jag är nöjd och sambon likaså.
Nu ska det till en trappa från dörren ner till trallen. Det är ett fall på ca 70 cm och vangstycken med fyra steg passar jättebra. Jag har köpt tre stycken och skruvat ihop med samma 28x120-trall som golvet består av. Som ”bakre ben” använde jag 45x145-regel. Hela trappan är 109 cm bred (~70 hög). Med de tre vangstyckena så sviktar den ingenting, men den rör sig lite i sidled när man går i den.
Till saken hör också den att jag kan inte fästa den i väggen utan den kommer endast kunna fästas i trallgolvet. Kommer det räcka för att förhindra vinglet eller bör man fästa något på diagonalen? Kommer det hjälpa? Har ni några andra tips? Hade jag kunnat skriva fast den i husväggen så hade det varit toppen, men jag har blivit avrådd från att göra det av en bekant som ”kan sånt där” så jag får lyssna på det.