45 145 läst ·
176 svar
45k läst
176 svar
Förhålla sig till nygammal granne?
Ja eller så kanske men kan se att det finns rimliga förklaringar till saker och ting. Jag tror tex inte att grannarna längre in dammar ner min bil när dom kör förbi för att dom är avundsjuka på att jag har en nyare bil än dom, när jag kör om någon på landsväg så är det väldigt sällan för att jag har en vinnarmentalitet och ska tävla, jag hatar inte mina grannar för att deras björklöv hamnar på min tomt och jag får ta hand om dom på hösten. (Helt ärligt så tror jag det är lite jobbigt för dom också att deras löv inte enbart hamnar hos dom). Ser jag en gren på våran infart så plockar jag bort den och tänker de var tur att den inte träffa bilen(Utan att tänka att det är en hämnd för att jag var av annan åsikt en Lasse på frågan om asfaltering senaste årsmötet). Jag bjuder heller inte hem folk och tänker att ni är nog grannarna avundsjuka på oss för att vi har vänner och inte dom Och OM jag mot förmodan skulle tänka den tanken, så hade jag varit såpass mänsklig att jag gått och sagt att dom är välkomna om dom vill.Magnus Filip skrev:
Men det är bara jag..
Mitt råd är att låna en anspråkslös bil, då det annars finns risk att grannan går bananas när han ser dig åka iväg i en fläskig SUV. Finns ju risk att han skadar er fina lånebil när han prompt ska köra om i 80+ km/h.Magnus Filip skrev:Inte fördomsfull, det är deras sak till 100%
Vi skall låna bil av en bilverkstad. Brukar vara en äldre Ford. Kanske skall klämma till och låna deras stora VW Toareg W12 något. för att stila tillbaka lite, obs ironiskt. Gör nog inte det! Men har lånat den en gång tidigare och jösses vad det gick undan.
.
Ett annat tips är att bjuda in grannen till ert kyrkosamfund, då han verkar sakna gemenskap? Om ni dessutom dricker alkohol, så passa på att bjuda över honom på vin/öl.
Jag kan inte avgöra om du trollar eller ej, men gör du det så måste jag medge att du är väldigt skicklig och subtil på det.
Är det däremot sant det du säger, så börjar man nästan känna lite oro för grannen, det verkar nästan som att du är ledaren för en sekt.
Är det däremot sant det du säger, så börjar man nästan känna lite oro för grannen, det verkar nästan som att du är ledaren för en sekt.
Det finns två typer av människor som ständigt måste trumpeta ut sin läggning. Det är homosexuella och religösa. De kristna gör det alltid i samband med att de förklarar sin egen moraliska överlägsenhet. -:"Jag är kristen, därför ...".Magnus Filip skrev:Jag vet allt om grannen. Exakt allt. Behöver inte ens fråga för folk rapporterar allt till mig. De är medvetna om historiken och måna om oss. Vet till och med vilken bank som nekade lån i första vevan och vilken kass säkerhet de hade.
Inte fel resa. Men ondgör man sig för höga byggkostader som personen gör så har man sig själv att skylla.
Du framställer dig själv som en riktig skvallekärring. Ja. Grannen från helvetet!
Staffan
Nog är vi kristna inte överlägsna. Känner inte alls igen din beskrivning. Kanske bara en annan inställning till det mesta och en väldig gemenskap och man accepterar andra utan att pådyvla något. Folk brukar komma till oss ändå och bli med. vi har fått bygga ut flera gånger. Vi är rätt anonyma i allmänhet annars.Staffan2000 skrev:
Det finns två typer av människor som ständigt måste trumpeta ut sin läggning. Det är homosexuella och religösa. De kristna gör det alltid i samband med att de förklarar sin egen moraliska överlägsenhet. -:"Jag är kristen, därför ...".
Du framställer dig själv som en riktig skvallekärring. Ja. Grannen från helvetet!
Staffan
Homosexuella har ibland en viss förmåga att basunera ut något budskap och parader. Kanske bättre om de bara var och levde som de är utan att göra någon affär av det. Så tänker nog ingen direkt på det och det blir kanske enklast för alla. Främst för de själva.
Jag skvallrar aldrig för jag bor nära storstaden och sånt funkar inte där. Men på landet är det totalt omvänt. Men jag lyssnar bara in vad folk säger. Säger inget själv. Vet vad killen går för på jobbet, var han käkar lunch, var han köper sina kläder och vilka kläder han köper. Vad hans barn gör och går för. Vilka trubbel han och familjen hamnat i. När han har krånglat på bilverkstad. Vad han har sagt till vilka. När han kommer och går m.m.
konfidentiellt på landsbygden? Tror knappast det. Alla vet allt! Det är stenkoll på det mesta, speciellt på de som inte sköter sig.J jonizen skrev:
Vi gör inte så, bjuder in. Vi sätter upp lappar och annonserar. Det räcker gott. Alltid kommer det någon ny då.sysmali skrev:
Mitt råd är att låna en anspråkslös bil, då det annars finns risk att grannan går bananas när han ser dig åka iväg i en fläskig SUV. Finns ju risk att han skadar er fina lånebil när han prompt ska köra om i 80+ km/h.
Ett annat tips är att bjuda in grannen till ert kyrkosamfund, då han verkar sakna gemenskap? Om ni dessutom dricker alkohol, så passa på att bjuda över honom på vin/öl.
Du har faktiskt möjligheten att säga: -Stopp. Jag är inte intresserad av ert skvaller. Men det gör du inte. Och därför är du lika skyldig som den som går förbi en pågående våldtäkt utan att ingripa. Markus 12:31.Magnus Filip skrev:Jag skvallrar aldrig för jag bor nära storstaden och sånt funkar inte där. Men på landet är det totalt omvänt. Men jag lyssnar bara in vad folk säger. Säger inget själv. Vet vad killen går för på jobbet, var han käkar lunch, var han köper sina kläder och vilka kläder han köper. Vad hans barn gör och går för. Vilka trubbel han och familjen hamnat i. När han har krånglat på bilverkstad. Vad han har sagt till vilka. När han kommer och går m.m.
Staffan
Redigerat:
Majonnäs bakom handtaget på en BMW som trots uppmaningar parkerar på dubbla parkeringar? Det låter som en väldigt sunt avvägd person tycker jag! Han är man nog att säga till, ihärdig nog att inte ge upp och begränsad nog att inte förstöra annans egendom. Det var en väl vald läxa till BMW-ägaren.
Du har uppenbarligen ett osunt intresse för den här killen. "Man accepterar andra utan att pådyvla nåt" Du har ju gjort det motsatta sen du startade tråden.Magnus Filip skrev:Nog är vi kristna inte överlägsna. Känner inte alls igen din beskrivning. Kanske bara en annan inställning till det mesta och en väldig gemenskap och man accepterar andra utan att pådyvla något. Folk brukar komma till oss ändå och bli med. vi har fått bygga ut flera gånger. Vi är rätt anonyma i allmänhet annars.
Homosexuella har ibland en viss förmåga att basunera ut något budskap och parader. Kanske bättre om de bara var och levde som de är utan att göra någon affär av det. Så tänker nog ingen direkt på det och det blir kanske enklast för alla. Främst för de själva.
Jag skvallrar aldrig för jag bor nära storstaden och sånt funkar inte där. Men på landet är det totalt omvänt. Men jag lyssnar bara in vad folk säger. Säger inget själv. Vet vad killen går för på jobbet, var han käkar lunch, var han köper sina kläder och vilka kläder han köper. Vad hans barn gör och går för. Vilka trubbel han och familjen hamnat i. När han har krånglat på bilverkstad. Vad han har sagt till vilka. När han kommer och går m.m.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Där håller jag helt med dig!Magnus Filip skrev:
Vi "heterosexuella" springer INTE runt och gastar om vår läggning dagarna i ända, men det verkar bi, trans, queer mm känna sig skyldiga att göra.
Ursäkta Off Topic!
Redigerat: