19 906 läst ·
23 svar
20k läst
23 svar
Förgrening från befintligt avloppsrör
en liten fråga till,
det gamla röret går ju ner i (ininvändigt) i denna ferncokoppling, men nertill då ? är det bra att ferncokopplingen går utanför då det kapade röret ? eller har jag fel--
eller där är en kant inändigt ?
/rikard
det gamla röret går ju ner i (ininvändigt) i denna ferncokoppling, men nertill då ? är det bra att ferncokopplingen går utanför då det kapade röret ? eller har jag fel--
eller där är en kant inändigt ?
/rikard
Jag har bara använt raka kopplingar mellan gjutjärnsrör och PVC-rör. Den sätter man utanför och sedan anses det hålla tätt även om skarven är åt "fel håll". Jämför med vanliga PVC-rör, där behöver ju inte muffarna vara i rätt riktning, det förväntas hålla tätt ändå. Om du tvivlar, ring Ibeco, de flesta företag brukar vara kunniga och villiga att förklara saker och ting även för glada amatörer som du och jag.
Lånar tråden lite.
Jag har en minimal tolett idag där jag saknar ett handfat. Det finns kallt och varmt vatten i rummet samt avloppet som toastolen står på. Finns det någon toastol med extra anslutning som man kan koppla avloppet från handfatet?
Jag har en minimal tolett idag där jag saknar ett handfat. Det finns kallt och varmt vatten i rummet samt avloppet som toastolen står på. Finns det någon toastol med extra anslutning som man kan koppla avloppet från handfatet?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
En toalett med avloppet bakåt + ett T-rör. Kommer dock ut en bit från väggen.
Prototypen
Prototypen
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dra 15mm elementrör uppåt från befintligt element
Värme allmänt -
Nytt utanpåliggande uttag från befintligt uttag
El -
Vidarekoppla en slinga från ett befintligt element
Värme allmänt -
Stickkontakt i tak från befintligt kablage