en liten fråga till,
det gamla röret går ju ner i (ininvändigt) i denna ferncokoppling, men nertill då ? är det bra att ferncokopplingen går utanför då det kapade röret ? eller har jag fel--
eller där är en kant inändigt ?

/rikard

Jag har bara använt raka kopplingar mellan gjutjärnsrör och PVC-rör. Den sätter man utanför och sedan anses det hålla tätt även om skarven är åt "fel håll". Jämför med vanliga PVC-rör, där behöver ju inte muffarna vara i rätt riktning, det förväntas hålla tätt ändå. Om du tvivlar, ring Ibeco, de flesta företag brukar vara kunniga och villiga att förklara saker och ting även för glada amatörer som du och jag.

Lånar tråden lite.
Jag har en minimal tolett idag där jag saknar ett handfat. Det finns kallt och varmt vatten i rummet samt avloppet som toastolen står på. Finns det någon toastol med extra anslutning som man kan koppla avloppet från handfatet?

tror jag säkert.

Jag skall koppla till min vask på toalettavloppsröret, men det gör jag på röret med en y-koppling,

marikard skrev:
tror jag säkert.
nån idé om var man köper en sån?

En toalett med avloppet bakåt + ett T-rör. Kommer dock ut en bit från väggen.

Prototypen

Har du träbjälklag är det ju en liten sak att bryta upp lite och fixa avloppet i det så vida ytskiktet ändå ska fräshas upp.

koppla in ny toa på gammalt keramiskt avloppsrör som är ingjutet i källargolv.
Glidmuffar eller ferncokoppling?
skall täckas med betong igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.