Jag vill plocka bort befintligt element och dra 2x 15mm kopparrör rakt upp i bilden nedan.
Hur hade ni gjort?
Kapat och gängat nytt på uppkommande rören i golvet? (17mm diam, R10?)
Eller
Kopplat en vinkel på m22(?) anslutningen på den nedre anslutningen, och adapter till klämring på den övre efter att man tagit fram gängen på stålröret?