Jag vill plocka bort befintligt element och dra 2x 15mm kopparrör rakt upp i bilden nedan.

Hur hade ni gjort?

Kapat och gängat nytt på uppkommande rören i golvet? (17mm diam, R10?)

Eller

Kopplat en vinkel på m22(?) anslutningen på den nedre anslutningen, och adapter till klämring på den övre efter att man tagit fram gängen på stålröret?
 
  • Vitmålat värmeelement med tillhörande röranslutningar som kommer upp från golvet och ansluter till elementet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade troligen kapat framledningsröret å gängat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.