Har ni tips på pålitligt företag i Göteborgsområdet (Tjörn) som kan installera krypgrundsavfuktning? Jag har mögelpåväxt och 19,5% fukt i bjälkarna nu när det är som värst. Dränering av grunden hade nog varit bra men av tekniska orsaker tror jag det blir ekonomiskt olösligt. Jag tänker plast på marken och en sorptionsavfuktare. Har ni personlig erfarenheter av bra resp dåligt företag?

Jag hade kontakt med "Fukt i Väst" för 12-13 år sen och var verkligen nöjd med dem då, men läser man recensionerna på Google verkar det vara si och så nuförtiden... Växtvärk kanske?

De påstår att de har kontor på Tjörn, så det kan ju vara värt att ta in en offert från dem i alla fall...

Hej

Det inget som du kan tänka dig att göra själv? Städa krypgrunden, lägga ut plast och ställa in en vanlig kondensavfuktare är något du kan göra själv.

En sorptionsavfuktare tror jag är en onödig kostnad för dig. Både i inköp och drift. Medeltemperaturen under vintern på Tjörn borde vara någon plusgrad och då fungerar en vanlig kondensavfuktare.

Inga tips på lokala företag men Ljungby fuktkontroll och sanering har mycket att läsa på hemsidan kring krypgrunden.

https://www.lfs-web.se

H
D Dr Jumping Jack skrev:
Har ni tips på pålitligt företag i Göteborgsområdet (Tjörn) som kan installera krypgrundsavfuktning? Jag har mögelpåväxt och 19,5% fukt i bjälkarna nu när det är som värst. Dränering av grunden hade nog varit bra men av tekniska orsaker tror jag det blir ekonomiskt olösligt. Jag tänker plast på marken och en sorptionsavfuktare. Har ni personlig erfarenheter av bra resp dåligt företag?
Axell avfuktning Väst AB Använde vi i början av året, suveräna!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.