4 128 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Företag anmäler inte skada trots försäkring
Moderator
· Stockholm
· 57 816 inlägg
Då får de stå för skadan själv utan hjälp från förs. bolaget. Men det är klart, det gäller ju att bevisa att de har ställt till med en skada.
Firmans försäkring är ju inte en försäkring som skall hjälpa kunden om det blir fel, utan den skall hjälpa firman med ev. skadestånd de blir skyldiga.
Firmans försäkring är ju inte en försäkring som skall hjälpa kunden om det blir fel, utan den skall hjälpa firman med ev. skadestånd de blir skyldiga.
Om skadan drabbat tredje part och den parten också är försäkrad kan denne vända sig till sitt eget försäkringsbolag som i sin tur kan ställa ett regresskrav mot den första försäkringsbolaget. Även efter att försäkringen upphört pga t.ex. konkurs, men skadan måste naturligtvis inträffat under tiden försäkringen gällde. Om jag fattat det rätt. Är definitivt ingen expert på försäkringar.
Är inte riktigt med på vad du menar? Varför ska dom anmäla en skada? Om dom ska kunna hållas ansvariga för nåt är det du som ska rikta ett skadeståndsanspråk mot firman. Annars finns ingenting att anmäla.Panter skrev:
Klicka här för att svara
