Precis köpt en bostad i suterräng. Har tyvärr värsta råttfobi och det första jag tänkte var risken att nån råtta ska kunna ta sig in i lägenheten via toaletten. Har hört att även om du är typ på våning 3-4 kan det hända ändå. Men inbillar mig att risken är mycket större ifall badrummet ligger i en suterräng.
Har sökt lite men blev inte klokare för det. Finns det ett säkert sätt så att det blir omöjligt för en råtta att ta sig igenom toaletten? Tänker framförallt förebygga risken att medan man sitter på toalettstolen man ska få nån överraskning bakom sig...
Är det anticimex man ska vända sej till? Vet ni vad de kan ha för lösning och vad vi pratar om för kostnader?

janwide
Det finns råttstopp som man installerar i stammen. Googla på råttlås avlopp

• Gilla
wonderpix
  • Laddar…
janwide
Det funkade bättre med
råttstopp avlopp.

• Gilla
wonderpix
  • Laddar…
Tack. Är det till nån vvs-montör man ska vända sej till för att installera det?

janwide
W wonderpix skrev:
Tack. Är det till nån vvs-montör man ska vända sej till för att installera det?
Ja. De vill säkert sälja råttstoppet också. Be om en offert.

• Gilla
wonderpix
  • Laddar…
Du skriver lägenhet då har du svårt att montera ett stopp. Funkar bara på stående stammar.

Du är rädd för något som är väldigt ovanligt, så risken att de skall ske är väldigt låg.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
W wonderpix skrev:
Precis köpt en bostad i suterräng. Har tyvärr värsta råttfobi och det första jag tänkte var risken att nån råtta ska kunna ta sig in i lägenheten via toaletten. Har hört att även om du är typ på våning 3-4 kan det hända ändå. Men inbillar mig att risken är mycket större ifall badrummet ligger i en suterräng.
Har sökt lite men blev inte klokare för det. Finns det ett säkert sätt så att det blir omöjligt för en råtta att ta sig igenom toaletten? Tänker framförallt förebygga risken att medan man sitter på toalettstolen man ska få nån överraskning bakom sig...
Är det anticimex man ska vända sej till? Vet ni vad de kan ha för lösning och vad vi pratar om för kostnader?
Skaffa katt ;)

W wonderpix skrev:
Vill du vara riktigt säker sätter du in en Wisetrap men det är långt ifrån gratis, varken installation eller abbonemang/service.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.