Linjemontoren skrev:
Riktigt snyggt! Känns riktigt stilrent och fräscht! Var har du hittat sängborden?.. har nämligen en liknande typ av säng, inköpt på hermanssons i Umeå.. men dom hade inga sängbord just då.
Sängen är från IKEA och stängborden finns till där :)

grellan skrev:
Jättesnyggt!Vart köpte du handtagen till köksluckorna ifrån förresten?
Köpte på hermanssons i Umeå, hittade samma på bäcklunds där dom tog 100kr/styck, på hermanssons tog dom 29kr/styck för samma. :D

smarti skrev:
helt klart stor förändring ;D men....jag tycker färgsättningen var lite trist. lite för mycket design överhuvudtaget, (=opersonligt)
ja jag vet vi har inte alla samma smak men jag ser detta aldeles för ofta hos kunderna dom tittar på tv, i tidningar mm och alla ska ha samma trista nyanser överallt...varför inte chockera ögat lite med någon färgsättning någonstanns, inte för mycket men iallafall, man måste våga för att vinna,
men helt klart snyggt.
Jag gillar att inreda med möbler och inte med väggar, även om man kan måla om så sätter jag hellre stil med möbler... tycker alla har fondväggar hit och dit idag och de känns inte så kul längre, men som sagt alla har olika smak.

Ser bra ut tycker jag.. Gillar taklampan i köket, vart hittar man en sån? 8-)

Jag blev mycket imponerad. Supersnyggt. Orkade inte läsa alla inlägg så jag vet inte om ngn annan frågat, men jag undrar vad allt kostat (möbler och fasta detaljer separerat)? Att du gjort allt detta på bara ett halvår verkar helt otroligt om du har varit själv.
/CC

gds4me skrev:
Ser bra ut tycker jag.. Gillar taklampan i köket, vart hittar man en sån? 8-)
taklampan är köpt på sandbergs el i Umeå, men sett den på andra affärer så den finns nog lite överrallt.

chris47 skrev:
Jag blev mycket imponerad. Supersnyggt. Orkade inte läsa alla inlägg så jag vet inte om ngn annan frågat, men jag undrar vad allt kostat (möbler och fasta detaljer separerat)? Att du gjort allt detta på bara ett halvår verkar helt otroligt om du har varit själv.
/CC
Svårt att säga, skulle tippa på 100k i "lägenheten" och kanske 150k i inredning, möbler och liknande.

Kul du gillar det!

Kul att få se på bilder, vilken skillnad :)

I mitt tycke skulle det se bättre ut med manglade kökshanddukar. Många struntar i det, men de fungerar bättre att torka glas med och de ser fräschare ut.

Sen hade jag ställt tavlor på tavellisten istället för kokböcker. Det blir lite bokhandel över det hela.

Den här 1980-tals-retrostilen i arbetsrummet, är den gjord med flit eller var det grejor som blev över?

MKT NICE ;) ! Är dock intresserad av färgkoden på väggen som "bullarna" hänger på ::)

ser ju riktigt bra ut!

S
Vilken skillnad, jättefint!

Häftigt att t ex badrumsinredningen kan göra så mycket för ett rum. Trots att det är samma kakel så ser det ju ut som ett nytt rum.

Gillar de gamla ägarnas träsäng, tycker den var fin... :)
Fint att bland nytt och gammalt, blir lite mer personligt då!

// Sandra

Måste säga att jag är sjukt imponerad av din renovering... ditt färgval går helt ihop med min smak och stil.

Har själv renoverat min lägenhet eller snarare stylat den iom att design är något jag brinner för.

Jag har skickat Pm till dig men skulle gärna vilja att du kontaktade mig på min mail då jag har bättre koll på mailen än pm här.

Dra iväg ett mail till Mickez (snabel a) gmail.com

MVH / Micke

80-stilen i kontoret är inte menad, bara inte tagit tag i att fixa det ännu... soffan ska ut men har inte lyckats transportera bort den ännu. pratat med en duktig grafittimålare om att måla en vägg i kontoret (den på andra sidan rummet mot var datorerna står). Dock inte säkert det blir av.

Ja du det där var ju riktigt bra gjort! Grattis! Den där inbyggda garderoben med skjutdörrarna är ju alldeles, alldeles...underbar! Starkt jobbat. Men fy satan vad det såg ut innan! Ursäkta men det finns tydligen folk som bor sådär! Scary!

jogi02 skrev:
Ja du det där var ju riktigt bra gjort! Grattis! Den där inbyggda garderoben med skjutdörrarna är ju alldeles, alldeles...underbar! Starkt jobbat. Men fy satan vad det såg ut innan! Ursäkta men det finns tydligen folk som bor sådär! Scary!
Japp helt sjukt hur risigt det var, dock var det tur för mig eftersom budgivningen inte drog iväg speciellt mycket :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.