5 378 läst ·
52 svar
5k läst
52 svar
Före och efter, vad tycks om min renovering?
Som du skriver är smaken som baken, jag tycker till skillnad från dig inte att ELKOs brytare är särskilt snygga, förutom deras PLUS serie. Denna är är ju dock väldigt lik SOLID serien (fast plastigare) så jag antar att det inte var den du syftade på.Rostig_9000i_-88 skrev:Mycket snyggt tycker jag! [smiley=tekst-toppie.gif]
Att byta ett rätt nytt och fint klinkergolv tycker jag skulle vara bortkastade pengar & jobb, bra att det fick vara kvar anser jag.
Sedan undrar jag vad AX tycker att man skall ha istället för mässingslisten som täcker övergången från klinker? (tycker iof. inte att den stör så mycket heller)
Som elektriker tycker jag att Eljo Trend är mycket bra saker, inget att skämmas över även om jag gillar Elko´s materiel bättre.
Jag vet att många tycker att Eljo Trend känns lite hyreslägenhet, men det är iaf. bra saker.
Till skillnad från Tosca tycker jag att Solid-serien ser för taskig ut!
...men det är min åsikt, smaken är som baken.
Självklart skall de gamla takuttagen vara kvar, även om de inte används. Visst, det ser lite konstigt ut men man måste tänka lite praktiskt också.
Det går ju att sätta släta lock istället för uttagen om man vill.
Golvet runt matsalsmöbeln (klickgolvsövergången) tycker jag blev läcker, men jag kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller ej ...men det är läckert.
Glasdörrarna i hallen blev skitbra!
Lite "konstruktiv kritik" blir väl som de andra skrivit:
* Taklisterna, skugglister är jag inget "fan" av. Snyggare utan lister tror jag.
* Köksluckorna ovan kyl & frys var det första jag såg också -BYT!
* En liten annan färgton på kakellisten i köket kanske?
* Sladdarna på golvet (jo, jag vet att du inte hunnit).
Kommer nog inte på något annat förutom att det såg lite mörkt ut i köket, men det kanske bara är mina kräsna "elektriker-ögon" som vill ha mer ljus vid dammsugning ;D.
Som sagt, mycket snyggt och stilrent -hög klass!
´
Håller med Tosca om SOLID, de är helt klart snygga.
Japp, fattar inte med luckorna över kyl och frys men ingen butik har kunnat fixa likadana, ska ta dom till ett företag som gör special.Magnus_Nordmark skrev:Det ser riktigt bra ut! tur ni förändrade det, för ursäkta, men såå trist stil på före-bilderna.. Nåväl.. jag hade förändrat ett par saker..
- Först som nån mer pratade om skulle jag bytt ut bänkbelysningen mot något annat.. spotar? Skulle se mer enhetligt ut med den stil ni valt.
- Vad sjutton är det för luckor som sitter ovanför kyl/frys? De stämmer ju inte alls mot resten av köket.. Försök byta mot några som går i stil med resten..
- Schyssta snurrfåtöljer ni hittat! Kanske man kan komplettera med något att ställa ett glas med valfri dryck på? Nåt vägghängt kanske?
- Det ser ut som datorrummet är det "glömda rummet"... lite trist med en lägenhet i toppskick med bra stil men med ett rum som ser kvarglömt ut oc hmed trista kontorsmöbler och en ursliten soffa.. Det rummet kanske ligger på att göra- listan för framtiden?
Men annars så, jättesnyggt! Gillar speciellt det mörka golvet och matplatsen.. snyggt!
Spottar under skåp i köket är på g.
Soffan i kontoret ska bort, väntar bara på transport
Tack än en gång för all bra feedback
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Tosca & Rogerio ->
Skulle alla ha samma smak skulle världen se bra tråkig ut.
[smiley=2vrolijk_08.gif]
Skulle alla ha samma smak skulle världen se bra tråkig ut.
[smiley=2vrolijk_08.gif]
phict skrev:Tack för all feedback!
Pillan: soffan är köpt från en "Svenska Hem" butik, den finns i många utföranden och serien heter Sits Quattro.
Kanske var otydlig men före bilderna är från innan jag tog över lägenheten, och efterbilderna är nu, efter renovering, reparartion av vattenskada och stambyten som uppkom på vägen.
Lägenheten är inte i gbg utan i norra sverige.
Ni har verkligen lyckats ge lägenheten ett jättelyft. Snyggt!
Hur långt upp i norra Sverige är detta?
Kanske ända uppe i Norrbotten?
Jättefint. Särskillt gardinerna i köket. Snyggast av alltkonrad skrev:
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id1059956.html
Jättefint. Särskillt gardinerna i köket. Snyggast av alltHoffsan skrev:
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id1059956.html
[/quote]
Haha snyggt
birgi skrev:[quote author=phict link=1137023468/0#8 date=1137060558]Tack för all feedback!
Pillan: soffan är köpt från en "Svenska Hem" butik, den finns i många utföranden och serien heter Sits Quattro.
Kanske var otydlig men före bilderna är från innan jag tog över lägenheten, och efterbilderna är nu, efter renovering, reparartion av vattenskada och stambyten som uppkom på vägen.
Lägenheten är inte i gbg utan i norra sverige.
Ni har verkligen lyckats ge lägenheten ett jättelyft. Snyggt!
Hur långt upp i norra Sverige är detta?
Kanske ända uppe i Norrbotten?[/quote]
Nope västerbotten
Hej!
Verkligen lycket resultat!
La själv märke till hur mycket downlights gör egentligen
. Har funderat på att göra det själv men tyckte att det verkar väldigt svårt och trodde att jag var tvungen till att sänka tak och ha mig. HUr gjorde du? Du verkar inte sänkt taket och jag ser inga ledningar heller?
La själv märke till hur mycket downlights gör egentligen
Riktigt snyggt! Känns riktigt stilrent och fräscht! Var har du hittat sängborden?.. har nämligen en liknande typ av säng, inköpt på hermanssons i Umeå.. men dom hade inga sängbord just då.
helt klart stor förändring ;D men....jag tycker färgsättningen var lite trist. lite för mycket design överhuvudtaget, (=opersonligt)
ja jag vet vi har inte alla samma smak men jag ser detta aldeles för ofta hos kunderna dom tittar på tv, i tidningar mm och alla ska ha samma trista nyanser överallt...varför inte chockera ögat lite med någon färgsättning någonstanns, inte för mycket men iallafall, man måste våga för att vinna,
men helt klart snyggt.
ja jag vet vi har inte alla samma smak men jag ser detta aldeles för ofta hos kunderna dom tittar på tv, i tidningar mm och alla ska ha samma trista nyanser överallt...varför inte chockera ögat lite med någon färgsättning någonstanns, inte för mycket men iallafall, man måste våga för att vinna,
men helt klart snyggt.
Den del av lägenheten som jag har satt in infällda spottar var sänkt plus att de tog ner delar av taket vid vattenskad ovanför och stambyten så jag passade på att göra de då, annars måste man sänka taket för bra resultat.Orris skrev:Hej!
La själv märke till hur mycket downlights gör egentligen. Har funderat på att göra det själv men tyckte att det verkar väldigt svårt och trodde att jag var tvungen till att sänka tak och ha mig. HUr gjorde du? Du verkar inte sänkt taket och jag ser inga ledningar heller?
Hehe, ja du, är ingen professionell inredare men har fått bra inspiration från diverse siter med fina lägenheter på nätet, typ lagerlings.se, dom har ibland riktigt stilrena lägenheter.gacki skrev: