1 407 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Fordonstrafik på cykelbana?
Hej,
gatan slutar vid tomtgränsen och fortsätter som cykelbara förbi hela tomten.
Givetvis har jag garaget efter cykelskylten så jag kör så att säga på cykelbanan för att parkera bilen.
I lagens mening (och besvärliga grannar..) är detta lagligt? Har ett svagt minne av att man alltid har rätt att köra in på sin tomt, oavsett vilket.
Ni som har koll på lagboken, berätta för en ovetande....
gatan slutar vid tomtgränsen och fortsätter som cykelbara förbi hela tomten.
Givetvis har jag garaget efter cykelskylten så jag kör så att säga på cykelbanan för att parkera bilen.
I lagens mening (och besvärliga grannar..) är detta lagligt? Har ett svagt minne av att man alltid har rätt att köra in på sin tomt, oavsett vilket.
Ni som har koll på lagboken, berätta för en ovetande....
Står det en skylt om att det enbart är tillåtet med cykeltrafik så får du inte köra bil där om man skall vara strikt. Men om du har ditt garage på den vägen så verkar det ju vara felskyltat.
Exakt ditt läge finns i slutet av min gata. Där finns en särskild skylt som anger att endast fordonstrafik till XXXXX vägen 32 är tillåten. Tala med gatukontoret och förhoppningsvis kan du få samma typ av skylt uppsatt i sluten av din gata.
Klicka här för att svara