Hej,


Jag har en köksfläkt med självdrag.

Finns 3 lägen att köra den på då man lagar mat.


Gör sitt jobb och går bra.


Frågan är om man skulle uppe på vinden, på röret som suger ut luften från fläkten kunna koppla på en kanalfläkt.

Och på så sätt kunna boosta på lite.


Tex på sommaren då det är varmt eller om man vill dra luften genom huset och ut på ett ställe.

Skulle detta funka?


http://pax.se/sv/produkt/kanalflakt/pax-kanalflaekt-100s
 
Korsdrag, eller så sätter du en fläkt på din takhuv om du har någon sådan där badrum/toa kommer upp. Eller en Pax fläkt i dush/toa. Ja det jag vill komma fram till mekanisk frånluft istället för självdrag. Jag har gått från självdrag till mekanisk frånluft, som natt och dag. Alltid bra luft hemma nu
 
Jag bor i soutereng hus och har en lvp på nedervåningen.
I badrummet nere har jag en fresh fläkt
Badrummet uppe en freshfläkt.
"Spjäll" ovan alla fönster, alla fönster bytta för 2 år sedan.

I köket har jag alltså en klassisk fläkt med rör upp genom taket. Den styrs med en motor genom 3 lägen.

Min fråga är alltså om man kan komplettera med e sådan jag länkade. För att pusha på det hela
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.