3 151 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Förbrukning IVT Greenline HTE7
det är det jag också ifrågasätter. Har haft service folk som har kollat på den (ivt servicetekniker) och betalat stora summor för det och det enda de säger är att ”allt ser bra ut”. Men jag anser inte att detta kan stämma alls. Därför hoppades jag att alla tekniska och kunniga människor här inne kanske hade ett hum om jag kan justera någon inställning som kanske blivit galen eller något annat jag kan kolla upp. Givetvis vore de bäst att köpa en ny. Men med dagens räntor etc är jag inte intresserad av att ta ett lån när den fungerar.C cpalm skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 671 inlägg
Idagsläget får man väl vara glad om man får tag på en pump?
Jag sitter och håller tummarna för att vår pump inte rasar i vinter.
Jag sitter och håller tummarna för att vår pump inte rasar i vinter.
den faktorn spelar givetvis också in en stor roll.. jag hade mest förhoppningar att någon hade koll på att vissa inställningar bör justeras. Eller om jag missat ta bild på en specifik viktig inställning13th Marine skrev:
Grejen är att det inte finns någon inställning som påverkar förbrukningen på något dramatiskt sätt, givet att den levererar rätt temperatur (vilket dock förvånar mig för en så liten pump i ett så stort äldre hus, men så bor jag inte i Skåne heller). Det måste vara något mer grundläggande problem i ditt fall.T Tobias Bengtsson1 skrev:
Har du uteslutit andra storförbrukare? Uppvärmd pool eller spabad? Grannens hönshus? (internt skämt)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 671 inlägg
Denna måste snurrat runt, den som gjorde styrsystemet hade nog inte riktigt tänkt, utan pumpen hamnar på negativa siffror efter ca 32700h för att hamna på positiva igen efter 65000h.V ViktorHg skrev:
nej man blir ju lite mörkrädd nu när man ser hur elpriserna drar iväg. Grattis till dom som fortfarande har ett bundet avtal sen tidigare säger jag bara.C cpalm skrev:Grejen är att det inte finns någon inställning som påverkar förbrukningen på något dramatiskt sätt, givet att den levererar rätt temperatur (vilket dock förvånar mig för en så liten pump i ett så stort äldre hus, men så bor jag inte i Skåne heller). Det måste vara något mer grundläggande problem i ditt fall.
Har du uteslutit andra storförbrukare? Uppvärmd pool eller spabad? Grannens hönshus? (internt skämt)
he he vi har faktiskt gått runt och sagt att grann jäkeln säkert är påkopplad på vår elmätare.. men spa bad har jag tömt ut helt o hållet och är avstängd. Poolen tömd och avstängd. Ladan (isolerad uppe på, typ 100kvm), luft luft. Men den är med avstängd nu. Stänger av så mycket det går. Men med 3 barn och frugan så vill man inte sänka till under 18 grader. Man ska gärna kunna leva i sitt egna hus..
Klicka här för att svara