44 988 läst ·
17 svar
45k läst
17 svar
Förberedelse LED spot i fönstersmyg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Ingenting ovanför. Det brukar alltid bli en glipa mellan regelverk och fönstersmyg. Där trycker man upp spotten.C crazytok skrev:Hur gör du där spotten sitter då, sätter man en dosa eller något ovanför lampan dit slangen ansluter eller? Förstår inte riktigt, visa gärna med bild om du kan.
När vi byggde hus för tre år sedan drog dom bara fram slang till varje spott, och fäste dom i denna. Men vi har då inga glipor någonstans!?
Elektrikern kanske har limmat dit dom för att slippa glipa.
//Patrik
Husägare
· Västragötaland
· 348 inlägg
Kolla in de olika zoonerna för våtrum i starkströms guiden.T TobiasGren skrev:Jag kapar tråden i hopp om att någon kan hjälpa mig att tänka. Likt trådskaparen så tänker jag mig små spottar i mina fönstersmygar. Mitt problem är dock att mina fönstersmygar ska vara i ett våtrum och jag vill/måste ha tätskikt i fönstren som då också ska kaklas.
Hur gör man? En tanke jag har är att man gör en "dubbelbottnad" konstruktion där första lagret kläs med tätskikt utifrån konstens alla regler och att man därefter sätter en våtrumsboard, ca 1cm längre ner och att man kaklar den skivan och därefter tar upp hål för spottarna... Hoppas att ni förstod mitt resonemang
Hjälp och förslag tas tacksamt emot ...
[media]
Klicka här för att svara