245 491 läst ·
1 918 svar
245k läst
1,9k svar
Förberedelse för en kärv elvinter
Det är ju vad MP vill, de har ju som mål att vi ska gå bort från att vara ett konsumtionssamhälle till… ja vad vet de nog inteN Niclas8811 skrev:
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 813 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 813 inlägg
Varför skulle jag lita på dig? Sitter du i beslutsfattande position?D Daniel 109 skrev:Ja, det är de som är ansvariga för driften som har varnat för att risken har ökat. Men det handlar fortfarande om en liten risk för mindre bortkopplingar. Många tycks ju tro att de regelbundet ska bli bortkopplade i vinter. Det kommer inte att hända. Sannolikt kommer inget att hända alls. Om något händer så är det inte i närheten av de scenarier som snurrar runt på diverse forum.
Enligt vem?D Daniel 109 skrev:
En hemförsäkring är dyrt, risken att huset brinner ner är mycket låg
Ska jag skippa att ha hemförsäkring?
Det blandas friskt, detta är brister i de lokala spridningsnäten, som är helt privata.N Niclas8811 skrev:
Men vilka ska vi rösta på?N Niclas8811 skrev:
Vänsterpolitikerna som drev högerpolitik och lät kapitalismen styra elpriset blev ju fel.
Vi ska ska alltså hitta nå blåblodiga på högersidan som vill driva kommunist politik med lågt elpris åt alla utan kommersiell styrning?
Ja alltså jag hör ju vad ni säger men det blir min själ inte lätt...
Du har sett ljuset kan jag se!B Bjober skrev:Men vilka ska vi rösta på?
Vänsterpolitikerna som drev högerpolitik och lät kapitalismen styra elpriset blev ju fel.
Vi ska ska alltså hitta nå blåblodiga på högersidan som vill driva kommunist politik med lågt elpris åt alla utan kommersiell styrning?
Politikerna ska hållas långt från tekniken och all planering, de ska bara fokusera på det de kan lösa (som de därför undviker), marknadsarrangemangen, detta är ju den kluriga biten och det är också dessa som skapar de höga priserna.
Väldigt oklart. framförallt i korta loppet. Men kärnkraft måste till för att vi ska bli oberoende av import så något parti som står upp för kärnkraften är mitt stalltips. Om ni hör partier prata om att vätgas är ett alternativ till kärnkraft, välj bort dessa omedelbart.B Bjober skrev:Men vilka ska vi rösta på?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Varför är import av el så dåligt?J JockeHX skrev:
Vi är ju vana vid att nästan allt annat är importerat, eller beroende av importerade komponenter, det är ju ingen som höjer på ögonbrynen över det?
Inom kort kommer vi se hur omvärlden förvandlas till protektionistisk vad gäller elförsörjningen. Norge diskuterar redan nu hur de kommer exportera mindre. Vi lär säkert göra likadant. Tyskland kommer dammsuga upp all export till höga priser. Danskarna kommer bli ursinniga med sin sköna vindpark när det inte blåser.Dan_Johansson skrev:
Vi kan ju återkomma till denna punkt efter vinter så får vi återuppta diskussionen hur viktigt det är med att vara oberoende av andra vad gäller elförsörjningen.