1 271 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Förbereda golvvärme fast det inte behövs?
Håller på att renovera badrummet och ska bryta upp golven nu. Vi kommer att lägga plastmatta och golvet är inte så kallt i dagsläget (Har inte känt något behov av golvvärme hittills).
Men jag funderade på om det kanske kan vara värt att förbereda för golvvärme ändå, när man ändå bryter upp det. -Rummet är 7 kvadrat, så jättedyrt blir det ju kanske inte.
Hade i så fall tänkt mig vattenburet och att då lägga ner slangar, som får gå upp i intilliggande pannrum, utan att kopplas in.
1) Tror ni det kan vara värt att göra så, eller helt onödigt?
2) Vad ska man då ha för dimension? -Kommer ju inte köpa några anslutningar eller så nu, så det kan ju vara bra att använda en vanlig standard..
3) Föreställer mig att värmegolv i badrummet kan höja värdet vid ev. försäljning sedan?
Och ifall man lägger klinkers senare kan det ju vara skönt. 4) Kan man förresten göra det utan att bryta upp flytspacklet och kaklet på väggarna?
Men jag funderade på om det kanske kan vara värt att förbereda för golvvärme ändå, när man ändå bryter upp det. -Rummet är 7 kvadrat, så jättedyrt blir det ju kanske inte.
Hade i så fall tänkt mig vattenburet och att då lägga ner slangar, som får gå upp i intilliggande pannrum, utan att kopplas in.
1) Tror ni det kan vara värt att göra så, eller helt onödigt?
2) Vad ska man då ha för dimension? -Kommer ju inte köpa några anslutningar eller så nu, så det kan ju vara bra att använda en vanlig standard..
3) Föreställer mig att värmegolv i badrummet kan höja värdet vid ev. försäljning sedan?
Och ifall man lägger klinkers senare kan det ju vara skönt. 4) Kan man förresten göra det utan att bryta upp flytspacklet och kaklet på väggarna?
Tanken är att vi kommer att bygga ut huset om ett tag ochbdå kommer det bli golvvärme i utbyggnaden som kommer bli rummet bredvid badrummet.
När vi sedan kopplar in det i utbyggnaden kan vi koppla in badrumsdelen då.
När vi sedan kopplar in det i utbyggnaden kan vi koppla in badrumsdelen då.
Klicka här för att svara