11 491 läst ·
50 svar
11k läst
50 svar
Föravskiljare/cyklon till Dustcontrol 3-fas dammsugare
Luftvolymen tror jag inte påverkar.
Jag är mera inne på att det inte är runt nedanför locket.
Om materialet tappar fart innan det lagt sig är det nog risk för att luften kan få tag på det igen. Åandra sidan så bör ju materialet redan tappat fart längst ner i cyklonen...
Jag hade också testat utan påse för att testa. .
Jag är mera inne på att det inte är runt nedanför locket.
Om materialet tappar fart innan det lagt sig är det nog risk för att luften kan få tag på det igen. Åandra sidan så bör ju materialet redan tappat fart längst ner i cyklonen...
Jag hade också testat utan påse för att testa. .
Hur har det gått egentligen? Har du gjort några framsteg med cyklonerna?Daniel_N skrev:
För att strö lite salt i såren så kan jag berätta att jag fyllde upp spann nästan till kanten igår. Jag behövde återigen lyfta bort patronfiltret från spånsugen och som vanligt drällde det ner en större mängd fint spån som jag behövde suga upp. Vis av tidigare erfarenhet så tog jag det lite försiktigt med sugandet men jag sög ändå upp betydligt mer damm åt gången än vad någon (normal) maskin kan generera. Jag slutade när spannen var full och inget damm hamnade i dammsugarpåsen vad jag kunde se. Dammsugaren är en gammal Electrolux UltraSilencer hushållsdammsugare. Du kanske ska skaffa sämre dammsugare helt enkelt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S Skooda skrev:
Var fick du tag på plåtfatet? Tänkte beställa kina-cyklon att använda till min Fein Dustex, och plåt verkar ju vara att föredra framför plasthinkar som tydligen kollapsar för många, om man inte hittar nån rejäl som t.ex. från Oneida.
Var inne på att köpa en typ grovis, eller 199-kronorsvarianten från Jula, men dessa har ju redan två genomföringar som ska passa (ett onödigt dessutom).
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Vet inte vart du bor men finns ju de här på blocket just nu.A Alko skrev:Var fick du tag på plåtfatet? Tänkte beställa kina-cyklon att använda till min Fein Dustex, och plåt verkar ju vara att föredra framför plasthinkar som tydligen kollapsar för många, om man inte hittar nån rejäl som t.ex. från Oneida.
Var inne på att köpa en typ grovis, eller 199-kronorsvarianten från Jula, men dessa har ju redan två genomföringar som ska passa (ett onödigt dessutom).
https://mobil.blocket.se/annons/orebro/olika_plastfat_till_flytbryggor__aven_platfat/67210680
Via Blocket.
Finns nya här
https://pk-produkter.se/produktkate...MI7Nm32pKC4wIVzsqyCh0OMgCaEAAYASAAEgKUovD_BwE
Finns nya här
https://pk-produkter.se/produktkate...MI7Nm32pKC4wIVzsqyCh0OMgCaEAAYASAAEgKUovD_BwE
A Alko skrev:Var fick du tag på plåtfatet? Tänkte beställa kina-cyklon att använda till min Fein Dustex, och plåt verkar ju vara att föredra framför plasthinkar som tydligen kollapsar för många, om man inte hittar nån rejäl som t.ex. från Oneida.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden