1 495 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Förarbete för parkettläggning
Hallå!
Efter många om och men har vi bestämt oss för att lägga parkett istället för laminat i källaren. Idag är det (nerifrån och upp) oisolerad betongplatta, platonmatta, cellplast, lumppapp (ser det ut som), 22mm spån och överst en limmad plastmatta. Ingen golvvärme.
Frågor:
Ska plastmattan bort?
Vad ska jag ha för foam? Plastfilm, behövs det?
Man kan även ana skarvarna mellan golvspånen genom plastmattan på vissa ställen. Måste sånt slipas ner eller jämnas ut på nåt sätt eller sköter foamen det?
Efter många om och men har vi bestämt oss för att lägga parkett istället för laminat i källaren. Idag är det (nerifrån och upp) oisolerad betongplatta, platonmatta, cellplast, lumppapp (ser det ut som), 22mm spån och överst en limmad plastmatta. Ingen golvvärme.
Frågor:
Ska plastmattan bort?
Man kan även ana skarvarna mellan golvspånen genom plastmattan på vissa ställen. Måste sånt slipas ner eller jämnas ut på nåt sätt eller sköter foamen det?
Om det är platonmatta längst ner så skulle jag ha lagt golvet direkt på plastmattan, men om de bygger för högt så kan ni ju såklart dra bort mattan.benox skrev:Hallå!
Frågor:
Ska plastmattan bort?
Är de uppbuktat vid skarvarna menar du eller kan man känna att de är ett mellanrum?
Om de bara är lite grann så tror jag inte de kommer att märkas...
Klicka här för att svara