2 422 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Förankring till cykeltält
Tja
Jag har ett cykeltält (typ 4x2x2,5 m) som står på tomten. Det har en metallram och nån tjockare tältduk över sig. Detta blir ett ganska bra vindfång, och de 20 cm tältpinnar som följde med håller ej tältet på plats. Jag behöver förankra det lite bättre på nåt sätt.
Min tanke är att gräva ner typ betongplintar som används för att förankra stolpar vid altanbyggen. Men - det kanske finns nån smartare produkt? Jag tänker kanske nåt som man kan skruva ner, och fästa ramen i på nåt sätt?
Alla förslag mottages tacksamt!
Jag har ett cykeltält (typ 4x2x2,5 m) som står på tomten. Det har en metallram och nån tjockare tältduk över sig. Detta blir ett ganska bra vindfång, och de 20 cm tältpinnar som följde med håller ej tältet på plats. Jag behöver förankra det lite bättre på nåt sätt.
Min tanke är att gräva ner typ betongplintar som används för att förankra stolpar vid altanbyggen. Men - det kanske finns nån smartare produkt? Jag tänker kanske nåt som man kan skruva ner, och fästa ramen i på nåt sätt?
Alla förslag mottages tacksamt!
Redigerat:
Skruv till löplina som nämns ovan är jäkligt bra. Har flera bekanta som flyger dubbeldäckade veteranflygplan typ Boeing Stearman och Tiger Moth, sådana är duktiga vindfång och det kan bli extremt olyckligt om man inte förankrar dem ordentligt i marken när de står ute. Alla verkar använda just sådana skruvar, och det håller för rejäla blåsväder.
Det är de här skruvarna som avses, och de har jag med framgång använt på ett 4x6 partytält även i höstblåsten. Jag slog ett par över hela tältet och spände åt lite lätt. Helt klart rätt produkt för den här typen av jobb!
Klicka här för att svara