Jag tog in möblerna på balkongen också idag för säkerhets skull. Kanske är det fler som behöver en påminnelse om liknande saker att ta in eller förankra?

• Gilla
kungnygge och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Nätet skall obönhörligen bort, det krävs inte särskilt mycket vind för att knäcka stolparna. Duken skall bort om man inte kan fästa ställningen ordentligt.

De som har sänkt ned sina studsmattor i en grop eller har byggt in dem i altanen osv har ju en lösning som inte är lika känslig dock, detta då det finns mindre för luften att ta tag i.
Jag tar inte ens in vårt nät på vintern, det har klarat de sista 5 årens blåst bra.
Nu är det dock lite trasigt:(
Det som till slut blev för mycket för nätet var vår kräftskiva, där fanns det vuxna männinskor som för stunden var unga i sinnet av snaps:cool:

• Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
Q
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag tar inte ens in vårt nät på vintern, det har klarat de sista 5 årens blåst bra.
Nu är det dock lite trasigt:(
Det som till slut blev för mycket för nätet var vår kräftskiva, där fanns det vuxna männinskor som för stunden var unga i sinnet av snaps:cool:
Den åkte upp på vinden, vart en del protester från ungarna , så fick lova att åka till lek landet snart.
Viste den hade säkert hållt ute men den kostade nästan 10k , då får man allt va lite försiktig med den.

• Gilla
tellet11 och 2 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Mina ser ut så här, fast de är större.
Kan väl vara ca 80cm långa.

[bild]
Sitter som sat.n.(y)
Har 4 sådana som håller fast vår ram med kraftiga spännband under själva studsmattan. De håller riktigt bra men sjukt jobbiga att både sätta dit och ta bort!! Hade jag köpt ny anordning idag så hade jag valt något annat som är lättare att driva ner.

Har ingen större erfarenhet av studsmattor, bara haft vår i 1 år nu men man tycker ju att rören som håller nätet borde hålla för en hel del. De ska trotts allt fånga upp även vuxna som åker in i dem. Däremot kan jag tänka mig att nätet kan gå sönder när det flyger grejer.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Q
S snowjim skrev:
Har 4 sådana som håller fast vår ram med kraftiga spännband under själva studsmattan. De håller riktigt bra men sjukt jobbiga att både sätta dit och ta bort!! Hade jag köpt ny anordning idag så hade jag valt något annat som är lättare att driva ner.

Har ingen större erfarenhet av studsmattor, bara haft vår i 1 år nu men man tycker ju att rören som håller nätet borde hålla för en hel del. De ska trotts allt fånga upp även vuxna som åker in i dem. Däremot kan jag tänka mig att nätet kan gå sönder när det flyger grejer.
Det är väldigt stor skillnad på olika modeller.
Har sett en del billiga som tagit stryk av att någon flugit i nätet.
Ett av sälj argumenten för min var att den var väldigt säker och robust.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Jo, den vi har är en Berg Favorit och den känns väldigt stabil. Men visst, blåser det riktigt mycket så lär väl även den trassla ihop sig.

• Gilla
Norra
  • Laddar…
engs
Köpte två stormsäkringar av korkskruvstyp till ett partytält i somras lite akut. Med ganska mycket flax passade de precis på röret till studsmattan, var lite trixigt att skruva ner de först och trä på rören efteråt. Får hoppas det räcker för jag är inte hemma och lär inte få frugan att gå ut och montera ner nätet i mörkret. Är också nedgrävd en bit men gör nog varken till eller från. Nedgrävningen var främst för robotens skull.

Stormsäkring av korkskruvstyp monterad på ett rör, delvis nedgrävd i jorden för att stabilisera en studsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: slog mig efteråt att de, stormskruvarna, nog inte är gjorda för att sitta permanent under jord, får nog gräva upp och kolla skicket emellanåt...

Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
Q
S snowjim skrev:
Jo, den vi har är en Berg Favorit och den känns väldigt stabil. Men visst, blåser det riktigt mycket så lär väl även den trassla ihop sig.
Vi har Berg champion som är storebror till den, har varit flitigt använd i sommar.

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Det var någon här i närheten som inte förankrade sin:

42244398_10155964132987473_3059172426026844160_n.jpg

• Gilla
Rickard Ohlin och 2 till
  • Laddar…
Här i Göteborg blåste det inte så farligt, det enda som flyttade på sig hos oss
var en trädgårdslåda i plast.
Vår granne hade inte plockat undan något, men allt står kvar vad jag kan se.
Men bättre att vara säker än ledsen:)

Våran var förankrad med två rejäla spännband.
Har funkat i två år men inte inför denna stormen pga någon hade snott spännbanden....

Vem snor två spännband?

Nedgrävd. Verkar ha klarat sig :-)

• Stor trampolin nedgrävd i trädgård med skyddsnät och stege, intill häck i gott skick.
    Skapa konto
  • Gilla
fulkopplaren
  • Laddar…
Magnus E K
Studsmattelyft ger trådlyft. Så här går det om man varken plockat in den för säsongen eller förankrat den (eller eventuellt förankrat för dåligt):

Studsmatta ligger på taket till en gul byggnad efter att inte ha förankrats ordentligt.
Skapa konto

Blev vittne till detta idag precis när jag gick ut (såg inte själva marklyftet, men hörde ett oväsen och såg när den stannade på taket). En grannes studsmatta och som tur är samma grannes garage-/förrådstak.

• Gilla
  • Haha
Myrstacken och 2 till
  • Laddar…
Ett alternativ kan ju vara att åtminstone försöka lyfta ut en handpenning från en blocketannons innan stormen så har man ju skadebegränsat så bra det går från soffvärmen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.