49 977 läst ·
28 svar
50k läst
28 svar
Förankra studsmatta inför stormen
Jag tar inte ens in vårt nät på vintern, det har klarat de sista 5 årens blåst bra.pacman42 skrev:
Nätet skall obönhörligen bort, det krävs inte särskilt mycket vind för att knäcka stolparna. Duken skall bort om man inte kan fästa ställningen ordentligt.
De som har sänkt ned sina studsmattor i en grop eller har byggt in dem i altanen osv har ju en lösning som inte är lika känslig dock, detta då det finns mindre för luften att ta tag i.
Nu är det dock lite trasigt
Det som till slut blev för mycket för nätet var vår kräftskiva, där fanns det vuxna männinskor som för stunden var unga i sinnet av snaps
Den åkte upp på vinden, vart en del protester från ungarna , så fick lova att åka till lek landet snart.Peter2400 skrev:
Viste den hade säkert hållt ute men den kostade nästan 10k , då får man allt va lite försiktig med den.
Har 4 sådana som håller fast vår ram med kraftiga spännband under själva studsmattan. De håller riktigt bra men sjukt jobbiga att både sätta dit och ta bort!! Hade jag köpt ny anordning idag så hade jag valt något annat som är lättare att driva ner.K knipo skrev:
Har ingen större erfarenhet av studsmattor, bara haft vår i 1 år nu men man tycker ju att rören som håller nätet borde hålla för en hel del. De ska trotts allt fånga upp även vuxna som åker in i dem. Däremot kan jag tänka mig att nätet kan gå sönder när det flyger grejer.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Det är väldigt stor skillnad på olika modeller.S snowjim skrev:Har 4 sådana som håller fast vår ram med kraftiga spännband under själva studsmattan. De håller riktigt bra men sjukt jobbiga att både sätta dit och ta bort!! Hade jag köpt ny anordning idag så hade jag valt något annat som är lättare att driva ner.
Har ingen större erfarenhet av studsmattor, bara haft vår i 1 år nu men man tycker ju att rören som håller nätet borde hålla för en hel del. De ska trotts allt fånga upp även vuxna som åker in i dem. Däremot kan jag tänka mig att nätet kan gå sönder när det flyger grejer.
Har sett en del billiga som tagit stryk av att någon flugit i nätet.
Ett av sälj argumenten för min var att den var väldigt säker och robust.
Köpte två stormsäkringar av korkskruvstyp till ett partytält i somras lite akut. Med ganska mycket flax passade de precis på röret till studsmattan, var lite trixigt att skruva ner de först och trä på rören efteråt. Får hoppas det räcker för jag är inte hemma och lär inte få frugan att gå ut och montera ner nätet i mörkret. Är också nedgrävd en bit men gör nog varken till eller från. Nedgrävningen var främst för robotens skull.
Edit: slog mig efteråt att de, stormskruvarna, nog inte är gjorda för att sitta permanent under jord, får nog gräva upp och kolla skicket emellanåt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: slog mig efteråt att de, stormskruvarna, nog inte är gjorda för att sitta permanent under jord, får nog gräva upp och kolla skicket emellanåt...
Redigerat:
Här i Göteborg blåste det inte så farligt, det enda som flyttade på sig hos oss
var en trädgårdslåda i plast.
Vår granne hade inte plockat undan något, men allt står kvar vad jag kan se.
Men bättre att vara säker än ledsen
var en trädgårdslåda i plast.
Vår granne hade inte plockat undan något, men allt står kvar vad jag kan se.
Men bättre att vara säker än ledsen
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 602 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 602 inlägg
Studsmattelyft ger trådlyft. Så här går det om man varken plockat in den för säsongen eller förankrat den (eller eventuellt förankrat för dåligt):
Blev vittne till detta idag precis när jag gick ut (såg inte själva marklyftet, men hörde ett oväsen och såg när den stannade på taket). En grannes studsmatta och som tur är samma grannes garage-/förrådstak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev vittne till detta idag precis när jag gick ut (såg inte själva marklyftet, men hörde ett oväsen och såg när den stannade på taket). En grannes studsmatta och som tur är samma grannes garage-/förrådstak.
Ett alternativ kan ju vara att åtminstone försöka lyfta ut en handpenning från en blocketannons innan stormen så har man ju skadebegränsat så bra det går från soffvärmen!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden