Jag har ett 6x4m stort popup-tält som jag vill förankra i asfalten så att inte vinden har en chans att lyfta det.
Problemet är att det enbart står i 4dar innan det skall ner igen.
Har funderat på att göra vattenfast plywood under varje ben (4st) och med nån form av massa limma fast.
Nu behöver jag tips på vad för typ av massa jag kan använda som även går att slå loss då vi lämnar träffen.
Även andra tips på färgsättning är jag intresserad av.
Extra vikter kommer inte på fråga då jag är tvungen att transportera allting över 150mil.
-Johan-
Problemet är att det enbart står i 4dar innan det skall ner igen.
Har funderat på att göra vattenfast plywood under varje ben (4st) och med nån form av massa limma fast.
Nu behöver jag tips på vad för typ av massa jag kan använda som även går att slå loss då vi lämnar träffen.
Även andra tips på färgsättning är jag intresserad av.
Extra vikter kommer inte på fråga då jag är tvungen att transportera allting över 150mil.
-Johan-
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Vattendunkar?
Finns inte tillgång till vatten på nära avstånd och har ej heller rum att transportera den mängd dunkar det kräver.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Dunkar kan vara komprimerbara så de behöver inte ta plats. Avsaknaden på vatten är värre att lösa.
Någon form av skruv att förankra med är troligen enda lösningen som inte tar plats eller är tung. Frågan är då om det tillåts att göra åverkan på asfalten?
Någon form av skruv att förankra med är troligen enda lösningen som inte tar plats eller är tung. Frågan är då om det tillåts att göra åverkan på asfalten?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Frågan om åverkan gäller troligen om du limmar fast formplyfa.
Vakuum plattor. Sätt en flexibel list på kanten av skivorna och anslut en damsugare. Det förutsätter tillgång på el. Det behöver sannolikt vara något som ger ett spel mellan skivan och underlaget. Lister av någon typ tex.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver syllen vara förankrad i betongplattan, bef. hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur förankra pollare i plint som lutar?
El -
Hur förankra pollare i gräsmatta?
Belysning -
Hur förankra pergola mot fasad vid låg takfot?
Altan & Uteplats -
Förankra pergolastolpar i betongplattor 1x1m
Byggmaterial & Byggteknik