Vi ska byta plats för vår högskåp för ugn och Micro och när vi skulle fästa ur den från väggen så var skruvarna sönder och satt stenhårt i väggen. Så till slut fick vi såga sönder regeln. Nu skulle vi behöver sätta in en ny infästning, den tidigare var insatt med träplugg vilket går inte nu när stommen är redan monterad (går ej att montera ner, Marbodal).
Så min fråga är, hur kan jag fästa en ny regel i skåpet? Orolig om jag skruvar eller spikar från ytterkanterna att MDF skivan går sönder/smular sig men vet inte om jag är för nojig (är inte erfaren) ? Tacksam för alla tips! Bifogar bild innan vi sågade sönder den.
Så min fråga är, hur kan jag fästa en ny regel i skåpet? Orolig om jag skruvar eller spikar från ytterkanterna att MDF skivan går sönder/smular sig men vet inte om jag är för nojig (är inte erfaren) ? Tacksam för alla tips! Bifogar bild innan vi sågade sönder den.
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Det är den som vi behövde såga sönder. Nu vill jag ersätta den med en ny, men den i bilden var infäst med trädpluggar, min fråga är hur kan jag sätta dit en ny på ett säkert sätt då syftet med regeln är att förankra ett väldigt tungt skåp med ugn och Micro.A A-Man_08 skrev:
Fäst den nya regeln med vinkeljärn invändigt samt lim.P Poppana skrev:Vi ska byta plats för vår högskåp för ugn och Micro och när vi skulle fästa ur den från väggen så var skruvarna sönder och satt stenhårt i väggen. Så till slut fick vi såga sönder regeln. Nu skulle vi behöver sätta in en ny infästning, den tidigare var insatt med träplugg vilket går inte nu när stommen är redan monterad (går ej att montera ner, Marbodal).
Ska det hålla vikt?
Ja! Här kommer några. Finns befintliga plugghål som man skulle iofs kunna använda på ena sidan av regeln?A A-Man_08 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden