Vi ska byta plats för vår högskåp för ugn och Micro och när vi skulle fästa ur den från väggen så var skruvarna sönder och satt stenhårt i väggen. Så till slut fick vi såga sönder regeln. Nu skulle vi behöver sätta in en ny infästning, den tidigare var insatt med träplugg vilket går inte nu när stommen är redan monterad (går ej att montera ner, Marbodal).

Så min fråga är, hur kan jag fästa en ny regel i skåpet? Orolig om jag skruvar eller spikar från ytterkanterna att MDF skivan går sönder/smular sig men vet inte om jag är för nojig (är inte erfaren) ? Tacksam för alla tips! Bifogar bild innan vi sågade sönder den.

• Inre av ett skåp med en träregel fastskruvad horisontellt på den vita bakväggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för regel vi ser, vill du ha bort den?

A A-Man_08 skrev:
Vad är det för regel vi ser, vill du ha bort den?
Det är den som vi behövde såga sönder. Nu vill jag ersätta den med en ny, men den i bilden var infäst med trädpluggar, min fråga är hur kan jag sätta dit en ny på ett säkert sätt då syftet med regeln är att förankra ett väldigt tungt skåp med ugn och Micro.

P Poppana skrev:
Vi ska byta plats för vår högskåp för ugn och Micro och när vi skulle fästa ur den från väggen så var skruvarna sönder och satt stenhårt i väggen. Så till slut fick vi såga sönder regeln. Nu skulle vi behöver sätta in en ny infästning, den tidigare var insatt med träplugg vilket går inte nu när stommen är redan monterad (går ej att montera ner, Marbodal).

Så min fråga är, hur kan jag fästa en ny regel i skåpet? Orolig om jag skruvar eller spikar från ytterkanterna att MDF skivan går sönder/smular sig men vet inte om jag är för nojig (är inte erfaren) ? Tacksam för alla tips! Bifogar bild innan vi sågade sönder den.
Fäst den nya regeln med vinkeljärn invändigt samt lim.
Ska det hålla vikt?

A A-Man_08 skrev:
Fäst den nya regeln med vinkeljärn invändigt samt lim.
Ska det hålla vikt?
Den ska hålla mycket vikt, ugn och Micro. Är en inbyggnationshögskåp.

P Poppana skrev:
Den ska hålla mycket vikt, ugn och Micro. Är en inbyggnationshögskåp.
Har du någon bild på hur det set ut nu utan regel?

A A-Man_08 skrev:
Har du någon bild på hur det set ut nu utan regel?
Ja! Här kommer några. Finns befintliga plugghål som man skulle iofs kunna använda på ena sidan av regeln?

• Borrhål i en vit möbelskiva vid ett fönster med träparkett och balkong i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Planka med flera plugghål synliga på sidan, placerad mot ett inomhusbakgrund.
    Skapa konto
  • Vitt skåp med flera plugghål på insidan av sidorna; det finns en plastdetalj liggande på en hylla.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.