Vi har köpt en studsmatta till barnen och ska sätta ihop den i helgen, men trots googlingar hittar jag ingen som har en BRA lösning för hur man förankrar en studsmatta när underlaget består av sprängsten/ berg. Jag hittar mycket gissningar, men är det någon som har konkret erfarenhet av något som funkar?
Vi borrade hål och satte bergögla med ankarmassa på varje sida av röret som ligger på marken och fäste en vajer över röret i öglan. Fördelen att vi kunde ta bort vajern när vi packade ihop studsmattan för säsongen. Det räckte med två bergöglor för oss = 4 hål.Sulu skrev:
Vi har köpt en studsmatta till barnen och ska sätta ihop den i helgen, men trots googlingar hittar jag ingen som har en BRA lösning för hur man förankrar en studsmatta när underlaget består av sprängsten/ berg. Jag hittar mycket gissningar, men är det någon som har konkret erfarenhet av något som funkar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 12 200 inlägg
DU behöver inte ens ankarmassa. Öglan på bilden har en kil i änden. Du borrar ett hål 2-3 mm större än öglans diameter till ett djup så att öglan (utan kil) just bottnar. Sedan lägger du kilen i skåran och slår in öglan i hålet. Det brulkar sitta ganska hårt och säkert.
Du kan hyra borrhammare för småpengar.
Du kan hyra borrhammare för småpengar.
Klicka här för att svara