D Dublin skrev:
Att köra mot lokalt api diskuterades högre upp i tråden i inlägg #130 och framåt. Jag kör så och gissar (hoppas 😊 ) att min installation är oberoende av deras server.
Jo testade och kommer inte runt att efter att man valt den lokala IP-adressen så får man upp Telldus länken för aktivering och den är nere. Kan inte heller se någon "issue" i github och i HA tråden som länkades så har man även gett upp. Ska kolla lite mer i github för ledtrådar men nu skiner solen...

Hej forumet, senaste månaden har min också börjat krångla;

i) en natt försattes alla schemalagda aktiviteter i passivt/inaktivt läge

ii) långsammar kommandon, från att jag klickar på en enhet i appen så kan det ta 10-20 sek, aldrig hänt

Någon som upplevt liknande ?

Jag är betalkund sedan i år.

wildeside
O olof63 skrev:

ii) långsammar kommandon, från att jag klickar på en enhet i appen så kan det ta 10-20 sek, aldrig hänt

Samma här.
Seg och kass uppdatering här med.

p-pennan p-pennan skrev:
Nu åkte Telldus ut till förmån mot Homey Pro. Tröttnade på att Telldus krånglar även om den ska fungera lokalt.
Vill någon ha den så är den gratis! Annars åker den till återvinningen.
[bild]
Om du orkar gå till något Ombud och posta den så köper jag den gärna av dig?

F
O olof63 skrev:

Jag har haft mina enheter i några år och är också betalande kund fr.o.m. i somras.
Har två enheter på två platser och det har fungerat helt perfekt - än så länge...

M Marninger skrev:
Om du orkar gå till något Ombud och posta den så köper jag den gärna av dig?
Hej,
Den hämtades av en Byggahusare häromdagen och fick leva vidare ett tag till.

Hannuse Hannuse skrev:
Häftigt, och troligen ett klokt beslut!
Skriv gärna om hur migreringen går, och jag är egentligen speciellt nyfiken på hur den hanterar 433MHz-prylar, eftersom dom har en stor betydelse i mitt system, framförallt när det gäller temperaturmätningar, överlägset där.
Kör hårt!
Hej, håller på att mecka med sensorerna i Homey Pro via appen Wireless Weather sensors, och den kan läsa många olika protokoll, så jag får in sensorer som jag inte ens vet vad det är, till och med 10+ år gamla Clas Ohlson sensorer. 😎 I övrigt har jag en hel del mer att lära vad gäller Homey Pro.

• Inställningsmeny för trådlösa vädersensorer, markering av protokoll, aktivitetsspårning, spara knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hannuse
  • Laddar…
D Danp skrev:
Hej, håller på att mecka med sensorerna i Homey Pro via appen Wireless Weather sensors, och den kan läsa många olika protokoll, så jag får in sensorer som jag inte ens vet vad det är, till och med 10+ år gamla Clas Ohlson sensorer. 😎 I övrigt har jag en hel del mer att lära vad gäller Homey Pro.
Snyggt!
Är appen "Wireless Weather Sensors" något man installerar i Homeyn?
Eller är det någon fristående programvara?

Hannuse Hannuse skrev:
Snyggt!
Är appen "Wireless Weather Sensors" något man installerar i Homeyn?
Eller är det någon fristående programvara?
Yes, de har ett flertal appar man kan ladda ner i sin Homey Pro för att lösa olika uppgifter och ansluta till olika enheter. https://homey.app/sv-se/apps/browse/

• Gilla
Hannuse
  • Laddar…
Intressant, är det någon abonnemangskostnad ?

O olof63 skrev:
Nej, men man kan köpa till backupfunktion för 10Euro/år.
Jag tror att Homey är den som gäller just nu, framförallt om man vill ha enkelhet, men även tillgång till kraftfulla script.
Väldigt sugen på den här just nu, och det är ju snart julafton!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
O olof63 skrev:
Stämmer som @Hannuse skriver, kostnad för online backup men inga kostnader för löpande drift av Homey Pro.

Ok tack - jag väntar ett tag och ser om Telldus överlever, något har hänt sedan i september med deras teknik den är sjukt seg

O olof63 skrev:
Ok tack - jag väntar ett tag och ser om Telldus överlever, något har hänt sedan i september med deras teknik den är sjukt seg
Vi närmar oss Black Friday och det är ju inte helt otänkbart att det går att knipa en Homey Pro till lite bättre pris då.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.