Håller på i ett uthus och tittade in i centralen. Såg att kabeln som går till ett element, tvättmaskin samt vattenpump såg oroväckande tunn ut, ser väl inte ut att vara 1,5? Är alltså den högra kabeln. Den vänstra ser väl normal ut, alltså 3g1,5. Om det är 3g0.75 så är det väl brand waiting to happend? Fattar dock inte varför någon skulle dra det...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns ens installationskabel på 0,75 kvadrat? Det verkar snarare som att man har dragit in en vanlig anslutningskabel, typ RKK, i elcentralen. Då är kanske arean det minsta problemet...
Men av böjarna att döma ser det ut som enkelledare. Går det att se någon märkning på kabeln?
Men av böjarna att döma ser det ut som enkelledare. Går det att se någon märkning på kabeln?
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Fast själva kabeln till höger ser tunnare ut. Är dte inte bara att den är en av de mer moderna kabeltyperna med Pex isolering, de är tunnare?
Klicka här för att svara
