Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Va inne på VW idag, röda lappar på alla elbilarna ID3 och ID4. Är det dåligt drag på begmarknaden också?
Många leasingbilar som kommit tillbaka?
Finns en del eTron med.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Många leasingbilar som kommit tillbaka?
Finns en del eTron med.
Ja, mycket personal på bilföretagen som har 18-månadersavtal som har gått ut. Och även många som har rätt skakig ekonomi, kombinerat med att man inte har läst avtalet ordentligt och förstår att leasingkostnaden ökar med högre räntor.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Peugeot hade två modeller med dieselhybrid 3008 och 508.
Dom var tidiga på banan med laddhybrider
floppa inte dom riktigt hårt?
 
J
M maria01 skrev:
floppa inte dom riktigt hårt?
Dieselmotorer är inte optimala att köra som hybrid. Efterbehandling mm kräver ganska höga temperaturer som är svårt att nå.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Dieselmotorer är inte optimala att köra som hybrid. Efterbehandling mm kräver ganska höga temperaturer som är svårt att nå.
exakt
 
T Trevlig skrev:
2,99% ränta på Model Y nu samt sänkta priser på m3. Köpläge skulle jag säga.

[länk]

En Win-win länk, vi båda får lite poäng att handla lite olika saker för.
20% prisdumpen for ett par dagar sedan i usa har väl inte nått Sverige ännu?
 
T Trevlig skrev:
2,99% ränta på Model Y nu samt sänkta priser på m3. Köpläge skulle jag säga.

[länk]

En Win-win länk, vi båda får lite poäng att handla lite olika saker för.
Frågan är om det verkligen är köpläge? Eller om priset sänks även här i Sverige inom kort? Men -100 000 kr på nuvarande pris och 2,99% ränta då ligger det ju rätt.
 
M
Lite orättvist att en model 3 kostar 33,000usd i USA. Får vi tillbaka dollarn på 6,50-7kr så skulle man i teorin kunna importera en sån för ca. 300,000kr inkl. frakt, då snackar vi konkurrenskraftigt pris!
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Frågan är om det verkligen är köpläge? Eller om priset sänks även här i Sverige inom kort? Men -100 000 kr på nuvarande pris och 2,99% ränta då ligger det ju rätt.
Svarar mig själv då denna just kom i brevlådan.

https://www.dagensps.se/motor/tesla...&link_id=97841f49-5725-4f9b-a7f3-18e6be6c3327

Främst Model 3 som sänks medan Model Y longrange höjs några tusenlappar. Performance sänks dock med dryga 40 tkr.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Majgårdarna
Teslas prissänkningar lär verkligen sätta huvudbry på konkurrenterna.

En bas ID4 kostar typ 600 t och då är det inga tillägg.

Skoda är dyrare :crysmile:
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
De teslor som ligger närmast ID.4 är model Y long range och performance, och de är fortfarande dyrare än en ID.4:a, så jag ser inte varför du lyfter fram just den.
 
Och ID3 börjar på 479.900 jämfört med Model 3 på 497.900
 
Majgårdarna
B bakterie skrev:
De teslor som ligger närmast ID.4 är model Y long range och performance, och de är fortfarande dyrare än en ID.4:a, så jag ser inte varför du lyfter fram just den.
Hur kan ID4 bas vara likt en en Tesla Y long range? performance :crysmile:
Allt är sämre på id4an.Prestanda, laddeffekt, infotainment, Den saknar drag i grundutförande, Ingen lane assist, Ingen bakkamera. 2 års garanti.

Longe range borde väl jämföras med GTX som oxå är fyrhjulsdriven, även fast den är 1 sek långsammare till 100.
Men den kostar 659 000 utan tillval. Då får man alltså lägga till dragpaket för drag , Skall du ha större display och subwofer som är standard i Teslan får du lägga på 21 000. Bakkamera? 15 800 kr.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Hur kan ID4 bas vara likt en en Tesla Y long range? performance :crysmile:
Allt är sämre på id4an.Prestanda, laddeffekt, infotainment, Den saknar drag i grundutförande, Ingen lane assist, Ingen bakkamera. 2 års garanti.

Longe range borde väl jämföras med GTX som oxå är fyrhjulsdriven, även fast den är 1 sek långsammare till 100.
Men den kostar 659 000 utan tillval. Då får man alltså lägga till dragpaket för drag , Skall du ha större display och subwofer som är standard i Teslan får du lägga på 21 000. Bakkamera? 15 800 kr.
Går det att få backhjälp med sensorer på Tesla?
 
  • Haha
Elin Lindberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.