1 821 939 läst ·
27 234 svar
1822k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Du "gillar inte klumpiga SUV-ar som ID4"?S steve5432 skrev:Polestar 3 ser ut som en vettig familjebil som har det jag efterfrågar, trist bara att de måste göra bilarna så "sportiga" och dyra. Vill man ha en kombi som kan dra lite verkar alternativet vara en plastig MG4 med dålig infotainment eller Polestar3. Gillar inte klumpiga SUV-ar som ID4.
Hoppas bara man kan välja bort den groteska mittkonsolen i P3 till förmån för en mer luftig förarmiljö. Gillade P2, men den gick bort för man kände sig helt instängd där.
/S
Polestar 3 mått
Längd=4900mm
Höjd=1614mm
Bredd=2120mm
Vikt=2584-2670kg
VW ID4 mått
Längd=4584mm
Höjd=1612mm
Bredd=2108mm
Vikt=2124-2224kg
Hade du otur när du tänkte nu eller?
Polestar har lyckats trolla bort klumpigheten med design, iaf när jag jämför Polestar 2 med motsvarande Volvo. Den senare tycker jag är ful och klumpig, fast de egentligen är samma bil.J Jocke_Villaägaren skrev:
Trean har jag inte sett än, men antar att även den är designad på liknande sätt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 224 inlägg
Håller med. Enorm skillnad på P2 och Volvon, trots att det i mycket är samma bil.P Pin skrev:
Så design gör helt klart skillnad. Synd (utifrån bilder) att P3 inte håller samma höga nivå.
Problemet med Polestar är väl främst att de är löjligt dyra för att vara kinabilar.P Pin skrev:
Bra förslag, EQE finns inte att välja på (bara EQA och EQB, som är för liten resp. för kass räckvidd samt avsaknad av drag).Johannes Carlsson skrev:
Det är högst marginell skillnad så 800v/400v är inte en jättegrej. Men klart att det är lättare att hitta 400v laddare än 800v idag.
Ta den bilen du gillar bäst och faktiskt går att få levererad. Åker du mycket långa sträckor skulle jag gå efter Teslabjörns 1000km tider. Lång räckvidd gör ju att första stoppet kan dröja lite så i4 och EQE är ju bra där
i4 är nog för liten också tyvärr, såg lite på Björns test igår kväll och räckvidden samt laddhastighet var verkligen imponerande. Men ska man in med två bilbarnstolar bak samt skuffen är det nog gränsfall på att det fungerar för mig. Även om man får lite mer plats under när den inte har sub som demobilen jag tittade hade.
Synd de inte fixat en frunk, fanns ju gott om plats under plastkåpan såg man på Björns video.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Verkligen. ID3/Born är rymlig i cupen men litet bagage tyvärr. Då får man gå upp på SUV modellerna. BMW ska väl komma med en ny 5 serie och VW med kombi nästa årengs skrev:
Bra förslag, EQE finns inte att välja på (bara EQA och EQB, som är för liten resp. för kass räckvidd samt avsaknad av drag).
i4 är nog för liten också tyvärr, såg lite på Björns test igår kväll och räckvidden samt laddhastighet var verkligen imponerande. Men ska man in med två bilbarnstolar bak samt skuffen är det nog gränsfall på att det fungerar för mig. Även om man får lite mer plats under när den inte har sub som demobilen jag tittade hade.
Synd de inte fixat en frunk, fanns ju gott om plats under plastkåpan såg man på Björns video.
Det är snarare så att majoriteten i sverige har så låga löner att vi tycker det är dyrt.Nötegårdsgubben skrev:
Hade vi haft 50k kvar efter att räkningarna var betalda så hade man kunnat köpa nytt.
Personligen tror jag de sätter priset högt för de vill samtidigt sälja billån samt leasingavtal.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 224 inlägg