S steve5432 skrev:
Polestar 3 ser ut som en vettig familjebil som har det jag efterfrågar, trist bara att de måste göra bilarna så "sportiga" och dyra. Vill man ha en kombi som kan dra lite verkar alternativet vara en plastig MG4 med dålig infotainment eller Polestar3. Gillar inte klumpiga SUV-ar som ID4.

Hoppas bara man kan välja bort den groteska mittkonsolen i P3 till förmån för en mer luftig förarmiljö. Gillade P2, men den gick bort för man kände sig helt instängd där.

/S
Du "gillar inte klumpiga SUV-ar som ID4"?

Polestar 3 mått
Längd=4900mm
Höjd=1614mm
Bredd=2120mm
Vikt=2584-2670kg

VW ID4 mått
Längd=4584mm
Höjd=1612mm
Bredd=2108mm
Vikt=2124-2224kg

Hade du otur när du tänkte nu eller? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
J Jocke_Villaägaren skrev:
Du "gillar inte klumpiga SUV-ar som ID4"?

Polestar 3 mått
Längd=4900mm
Höjd=1614mm
Bredd=2120mm
Vikt=2584-2670kg

VW ID4 mått
Längd=4584mm
Höjd=1612mm
Bredd=2108mm
Vikt=2124-2224kg

Hade du otur när du tänkte nu eller? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Polestar har lyckats trolla bort klumpigheten med design, iaf när jag jämför Polestar 2 med motsvarande Volvo. Den senare tycker jag är ful och klumpig, fast de egentligen är samma bil.

Trean har jag inte sett än, men antar att även den är designad på liknande sätt.
 
  • Gilla
katho75
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Då kan du titta här.
[länk]
Om det var svar till mig menade jag sett den på riktigt.
På bilderna är den väldigt lik de koreanska elbilarna.
 
P Pin skrev:
Polestar har lyckats trolla bort klumpigheten med design, iaf när jag jämför Polestar 2 med motsvarande Volvo. Den senare tycker jag är ful och klumpig, fast de egentligen är samma bil.
Håller med. Enorm skillnad på P2 och Volvon, trots att det i mycket är samma bil.

Så design gör helt klart skillnad. Synd (utifrån bilder) att P3 inte håller samma höga nivå.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Om det var svar till mig menade jag sett den på riktigt.
På bilderna är den väldigt lik de koreanska elbilarna.
Samma utseende som de har vid leverans.
 
Nu kom även förbudet som stoppar all försäljning av fossilbilar inom EU från 2035.
Bilar utsatta för avgaser med ett rött förbudstecken överlagrat, symbol för stopp av försäljning av nya fossilbilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Samma utseende som de har vid leverans.
Naturligtvis, men jag ser bättre i verkligheten än på bilder från leverantören som visar de vackraste vinklarna.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nu kom även förbudet som stoppar all försäljning av fossilbilar inom EU från 2035.
Kom att tänka på denna:
Lång tågvagn full med kol på ett järnvägsspår, med ironisk referens till elbilsbränsle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
TommyC och 2 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nu kom även förbudet som stoppar all försäljning av fossilbilar inom EU från 2035.
[bild]

Det borde med andra ord vara OK att sälja dieselbilar som körs på HVO? Det är ju inte bilen i sig som släpper ut CO2, utan det bränsle man väljer att använda...
 
P Pin skrev:
Polestar har lyckats trolla bort klumpigheten med design, iaf när jag jämför Polestar 2 med motsvarande Volvo. Den senare tycker jag är ful och klumpig, fast de egentligen är samma bil.

Trean har jag inte sett än, men antar att även den är designad på liknande sätt.
Problemet med Polestar är väl främst att de är löjligt dyra för att vara kinabilar.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
engs
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det är högst marginell skillnad så 800v/400v är inte en jättegrej. Men klart att det är lättare att hitta 400v laddare än 800v idag.

Ta den bilen du gillar bäst och faktiskt går att få levererad. Åker du mycket långa sträckor skulle jag gå efter Teslabjörns 1000km tider. Lång räckvidd gör ju att första stoppet kan dröja lite så i4 och EQE är ju bra där
Bra förslag, EQE finns inte att välja på (bara EQA och EQB, som är för liten resp. för kass räckvidd samt avsaknad av drag).
i4 är nog för liten också tyvärr, såg lite på Björns test igår kväll och räckvidden samt laddhastighet var verkligen imponerande. Men ska man in med två bilbarnstolar bak samt skuffen är det nog gränsfall på att det fungerar för mig. Även om man får lite mer plats under när den inte har sub som demobilen jag tittade hade.
Synd de inte fixat en frunk, fanns ju gott om plats under plastkåpan såg man på Björns video.
 
engs engs skrev:
Bra förslag, EQE finns inte att välja på (bara EQA och EQB, som är för liten resp. för kass räckvidd samt avsaknad av drag).
i4 är nog för liten också tyvärr, såg lite på Björns test igår kväll och räckvidden samt laddhastighet var verkligen imponerande. Men ska man in med två bilbarnstolar bak samt skuffen är det nog gränsfall på att det fungerar för mig. Även om man får lite mer plats under när den inte har sub som demobilen jag tittade hade.
Synd de inte fixat en frunk, fanns ju gott om plats under plastkåpan såg man på Björns video.
Verkligen. ID3/Born är rymlig i cupen men litet bagage tyvärr. Då får man gå upp på SUV modellerna. BMW ska väl komma med en ny 5 serie och VW med kombi nästa år
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Den är snygg, men så mycket är ingen kinesisk bil värd. Bra pr i Sverige, men internationellt måste de väl vara helt av banan med de priserna.
Det är snarare så att majoriteten i sverige har så låga löner att vi tycker det är dyrt.
Hade vi haft 50k kvar efter att räkningarna var betalda så hade man kunnat köpa nytt.

Personligen tror jag de sätter priset högt för de vill samtidigt sälja billån samt leasingavtal.
 
J Jonasdzm skrev:
Det är snarare så att majoriteten i sverige har så låga löner att vi tycker det är dyrt.
Sverige har den tredje högsta medianlönen i EU. Den upplevda kostnaden är alltså hög för alla, inte bara svenskar.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.