D
Rkarlsson skrev:
Du uppmanar folk att ta sönder andras laddkablar? Typ en vandalisering som är kriminell åtgärd?

Jävlar vad vissa elbilsfolk är pantade och farliga.
Skröna...
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Jag uppmanar fler till sådan civil olydnad !
Ingen civil olydnad. Bara idiotiskt
 
Ibland måste lösa problem vid sidan av lagen för att inte bli överkörd av skitstövlar.

Själv har jag kapat sladden av en borrmaskin en gång då arbetsledaren på bygget insisteradepå att vi skulle köra med den fastän kopparen var fram på kabeln. "Man skall inte hålla i kabeln just där" sade han. Jag riggade till en lämplig olycka så kabeln gick av.
 
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Ibland måste lösa problem vid sidan av lagen för att inte bli överkörd av skitstövlar.

Själv har jag kapat sladden av en borrmaskin en gång då arbetsledaren på bygget insisteradepå att vi skulle köra med den fastän kopparen var fram på kabeln. "Man skall inte hålla i kabeln just där" sade han. Jag riggade till en lämplig olycka så kabeln gick av.
Skillnad, då var det farligt. Detta med att klippa laddkablar är bara vandalism.
 
  • Gilla
Satsuki
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Skröna...
Ja det är det med all sannolikhet. Om det inte skulle vara det kan man hoppas läkaren föreslår total kontroll i obekväma delar med skrapverktyg som hämnd.
 
P
H heimlaga skrev:
Ibland måste lösa problem vid sidan av lagen för att inte bli överkörd av skitstövlar.

Själv har jag kapat sladden av en borrmaskin en gång då arbetsledaren på bygget insisteradepå att vi skulle köra med den fastän kopparen var fram på kabeln. "Man skall inte hålla i kabeln just där" sade han. Jag riggade till en lämplig olycka så kabeln gick av.
Inget skyddsombud alls på den arbetsplatsen då nej.
 
Nej fram med flera avbitartänger !!
 
Rkarlsson skrev:
Ja det är det med all sannolikhet. Om det inte skulle vara det kan man hoppas läkaren föreslår total kontroll i obekväma delar med skrapverktyg som hämnd.
Nej ingen skröna. Jag gjorde det.
 
  • Gilla
  • Arg
Wizzen 23 och 3 till
  • Laddar…
Jag hade naturligtvis inte gjort det om läkaren insett att han var påkommen och bett om ursäkt. Men nej.
 
D
E Elajomannen skrev:
Jag hade naturligtvis inte gjort det om läkaren insett att han var påkommen och bett om ursäkt. Men nej.
Låter som en karaktär i en Keplerbok
 
E Elajomannen skrev:
Nej ingen skröna. Jag gjorde det.
Jag säger som på Flashback. Pic or it didn't happend.
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 2 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Precis så är det ju. 50 kW är ingen snabbladdare, däremot en utmärkt destinationsladdare. Å andra sidan så räcker ocfta en 22 eller t o m 11 kW-laddare ofta gott och väl som destinationsladdare.
50 kW är alldeles för snabbt för destinationsladdning. En sån laddare startar dessutom på 100 000:- exkl installation. Destinationsladdare ska vara många och långsamma.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Då är jag och frugan ute och kör med hennes bil igen, denna gång i södergående riktning. Vi stannade till några timmar i Falkenberg och jag hittade där en billig 11kW-laddare som var ledig (och parkering var gratis då det var 300m utanför centrum). Bilen var nästan fulladdad då vi åkte vidare.

Nästa stopp var i Landskrona, där hittade vi också gratis parkering, men bara 3,7kW på den billiga laddaren. Det räckte dock för att få lite extra marginal (frugan vill inte gärna komma under tre mil kvar innan vi måste ladda igen).

Sedan var det Malmö, hittade ett relativt prisvärt P-hus nära centrum som har billig laddning på 3,7kW, men det räcker för att batteriet skulle vara fullt på morgonen.

Hittills har vi inte behövt några snabbladdare alls och det har inte varit brist på långsamladdsre heller. Hade vi velat snabbladda så har det funnits lediga av dessa längs vägen också (alla jag har sett har haft lediga platser). Det är ju dock inte lika gott om norrmän i Halland och Skåne...
 
  • Gilla
martin43 och 2 till
  • Laddar…
W witten skrev:
50 kW är alldeles för snabbt för destinationsladdning.
Nejdå, du kör bara fel fordon. Scania menar iofs. att de flesta tunga fordon i lokaltrafik kommer klara sig med 25 kW DC, men det är ju alltid bra med lite marginal. ;)
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
P
E Elajomannen skrev:
Nej ingen skröna. Jag gjorde det.
Ja vissa är idioter, du är en sådan. Lite tjurig kriminell jävel.

Var det en läkare specialiserad på psyksjukdomar?
 
  • Gilla
  • Haha
Elajomannen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.