Och när man ser dagens soppapris verkar valet helt rätt.
Artikel med rubrik "Dieselpriset fortsätter att rusa – 28 kronor för en liter" och nuvarande prisangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
@ndreas och 1 till
  • Laddar…
Tur att man alltid tankar för 1500:- så man inte drabbas.
 
  • Haha
  • Gilla
Bono_R och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Och när man ser dagens soppapris verkar valet helt rätt.
[bild]
Och 0kr kostade bilbytet;)
 
useless useless skrev:
Tur att man alltid tankar för 1500:- så man inte drabbas.
Autogiro är bättre för då kan man tanka exakt det som behövs utan att drabbas.
 
28kr/liter för diesel idag men kör ni vidare med era dieselmotorer, dessa bilar kommer garanterat gå upp i värde =)
*not*
 
  • Gilla
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
G
R Rolle85 skrev:
28kr/liter för diesel idag men kör ni vidare med era dieselmotorer, dessa bilar kommer garanterat gå upp i värde =)
*not*
Bullshit min 15 år gammla diesel ökade 2k i värde idag ;)
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Många bilar blir bojsänken i år....
 
R Rolle85 skrev:
28kr/liter för diesel idag men kör ni vidare med era dieselmotorer, dessa bilar kommer garanterat gå upp i värde =)
*not*
4:50/kWh i morgon. Kör vidare med era elbilar ni...
 
useless useless skrev:
4:50/kWh i morgon. Kör vidare med era elbilar ni...
Inte för oss som har bundet pris…
 
0,22kr/kWh säger min om morgondagen. Men sen tillkommer energi skatt och överförings avgift också, så 0,74kr/kWh då i runda slängar :giggle:
 
useless useless skrev:
4:50/kWh i morgon. Kör vidare med era elbilar ni...
Är det inte smartare att ladda i natt när priset ligger på 14 öre? Eller tänkte du att man skaffar timprisavtal och laddar på pristopparna för att ha något att klaga på?

Jag kör vidare.
 
  • Gilla
jliljeha och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
4:50/kWh i morgon. Kör vidare med era elbilar ni...
Fortfarande långt billigare än diesel.......:crysmile:
 
W witten skrev:
Är det inte smartare att ladda i natt när priset ligger på 14 öre? Eller tänkte du att man skaffar timprisavtal och laddar på pristopparna för att ha något att klaga på?

Jag kör vidare.
Jag får ju inte välja pris när jag tankar, så varför skulle ni få det? Orättvist.
 
useless useless skrev:
Jag får ju inte välja pris när jag tankar, så varför skulle ni få det? Orättvist.
Det får du väl. Det kan skilja flera ören mellan olika mackar. :geek:


Lista över bensinstationer i Gävle med adresser och bensinpriser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Jag har bundet elavtal i nästan 3år till och kör min Nissan Leaf just nu på vintern för ca 3kr/milen om man ser till enbart elkostnaden.

Att jag skulle köpa något annat än elbil i närtid känns väldigt främmande. Eventuellt byter jag även bensinaren till elbil men eftersom den mest står parkerad är det inte så bråttom.

Sanktionerna mellan Väst och Ryssland visar än mer på att man bör satsa på ett drivmedel där man är mindre beroende av omvärlden. Solceller och elbil är utan tvekan rätt väg att gå.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.