P Pin skrev:
Om du pratar om laddning på gatuparkeringar i städer så är grundregeln att du inte behöver ladda alls. Ej laddbara bilar får inte parkera på de platserna. Kan tyckas ologiskt, men så är reglerna. Som jag skrev har vissa kommuner undantag att laddning ska pågå.

Därför kan du se bilar stå på samma plats hela dagen.
Gäller inte nya och gigantiska P-garagen vid Karolinska kunde jag konstatera igår.
Fast elen är "gratis" och det dräller av uttag på Pplatserna med skylt: Ej exklusivt för elbilar!
 
R RogerHql skrev:
Gäller inte nya och gigantiska P-garagen vid Karolinska kunde jag konstatera igår.
Fast elen är "gratis" och det dräller av uttag på Pplatserna med skylt: Ej exklusivt för elbilar!
Ja det var därför de hade satt upp en tilläggsskylt.
 
D
Detta är ju svårslaget, dessutom till 2,99% ränta, hade jag inte redan haft en..

En grå Tesla Model 3 Performance, fyrahjulsdrift, annonseras i Malmö, prisnedsatt och snart tillgänglig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael Karlsson4999 och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Visserligen ingen Volvo men ytterligare en kombimodell;)
[länk]
Ganska snygg bil får jag säga. Hör ju inte till vanligheterna nuförtiden. Spännande att se om den väcker intresse hos de nordiska marknaderna.
 
D
J jocke31 skrev:
Ganska snygg bil får jag säga. Hör ju inte till vanligheterna nuförtiden. Spännande att se om den väcker intresse hos de nordiska marknaderna.
Det ska bli intressant att se hur marknaden utvecklas, 800´+ för en kines, tex jämfört med den Tesla M3P jag la ut.. jag skulle ju inte ge 200´ mer för den iaf..
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det ska bli intressant att se hur marknaden utvecklas, 800´+ för en kines, tex jämfört med den Tesla M3P jag la ut.. jag skulle ju inte ge 200´ mer för den iaf..
Två olika modeller och behov, möter olika köpares önskemål om funktion. Samma diskussion har alltid funnits, jag som rullat SAAB och Volvo i 40-45 år har sett t.ex. åsikter som Volvo tillverkade på Hisingen eller Gent. "en riktig Volvo skulle tillverkas på Hisingen".;)
 
D
A AndersS skrev:
Två olika modeller och behov, möter olika köpares önskemål om funktion.
Ja men det kan jag såklart inte säga emot men någonstans måste ändå det man köper vara prisvärt och då bygger jag min uppfattning även på närliggande modeller, i bilfallet.

Tex så kan du även köpa en Tesla MY för mindre pengar, för min del (helt subjektivt) så skulle Nian behöva komma under 500´ för att komma i spel.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Två olika modeller och behov, möter olika köpares önskemål om funktion. Samma diskussion har alltid funnits, jag som rullat SAAB och Volvo i 40-45 år har sett t.ex. åsikter som Volvo tillverkade på Hisingen eller Gent. "en riktig Volvo skulle tillverkas på Hisingen".;)
Ingen har behov av en kina bil som kan spionerar på dig. Tyskarna kommer snart med elkombi, BMW i5 kombi ska komma i oktober. Och Audi e-tron A6 nästa år :)
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja men det kan jag såklart inte säga emot men någonstans måste ändå det man köper vara prisvärt och då bygger jag min uppfattning även på närliggande modeller, i bilfallet.

Tex så kan du även köpa en Tesla MY för mindre pengar, för min del (helt subjektivt) så skulle Nian behöva komma under 500´ för att komma i spel.
Kan vi istället låta bli att kommentera varandras behov och krav? ;)
Jag har aldrig kommenterat, ifrågasatt andras behov/krav, och för x gången är mina krav en kombi (har stor hund), måste kunna åka tre i bilen, dra släpkärra bl.a. för bl.a häst och och utan släp minst 40mil/laddning även på vintern (helst också med släp).
Tror du har ifrågasatt mina krav x gånger, varför, ber om ursäkt om jag låter lite trött men inget illa menat.;)
Och jag har i bekantskapskretsen i stallet några med samma önskemål.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
B buffyin skrev:
Ingen har behov av en kina bil som kan spionerar på dig. Tyskarna kommer snart med elkombi, BMW i5 kombi ska komma i oktober. Och Audi e-tron A6 nästa år :)
Och låt dem få spionera på mig:crysmile:
 
D
A AndersS skrev:
Kan vi istället låta bli att kommentera varandras behov och krav? ;)
Jag har aldrig kommenterat, ifrågasatt andras behov/krav, och för x gången är mina krav en kombi (har stor hund), måste kunna åka tre i bilen, dra släpkärra bl.a. för bl.a häst och och utan släp minst 40mil/laddning även på vintern (helst också med släp).
Tror du har ifrågasatt mina krav x gånger, varför, ber om ursäkt om jag låter lite trött men inget illa menat.;)
Och jag har i bekantskapskretsen i stallet några med samma önskemål.
Ah, du missuppfattade mig helt, kanske varit så de andra gångerna också, jag reagerade på priset, jag nämnde just att man inte kan jämföra bilar rakt av pga olika behov men du läste kanske inte det.

Min reaktion kom från en allmän marknadsbild som i mitt sinne inkluderar närliggande bilar, jag menar naturligtvis inte att en billigare Tesla blir en kombi pga det låga priset.

Rent generellt tror jag att det är få bilar som uppfyller allt på önskelistan, möjligtvis en Tesla MY (dock absolut inte 40 mil med hästsläp, det kan jag aldrig tro iaf), vilka har du filtrerat ut annars?
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Och låt dem få spionera på mig:crysmile:
Denna kommentaren kostar dig -100 i sociala poäng och nu kan du inte längre flygga och får svårare att ta bolån ;)

skämt åt sido, så kommer fler kombi också från Europa som kan vara värt att titta på med tanke på prislappen.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Detta är ju svårslaget, dessutom till 2,99% ränta, hade jag inte redan haft en..

[bild]
Ja det är svårt att hålla sig från en beställning. Men vi skulle ju behöva en Y utifrån behov.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D
M Myckling skrev:
Ja det är svårt att hålla sig från en beställning. Men vi skulle ju behöva en Y utifrån behov.
Samtidigt skulle det vara kul med en performance, det får du medge.. ;)
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.