F fsn skrev:
Vilket bullshit. Vad fan vet ”din kompis” om det?
Frågar samma sak till dig, vad faan vet du mer än vad folk har sagt till dig?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Är det en bra väg att gå tycker du? Okej, det får väl stå för dig, jag tycker det verkar dumt.


Om vi kan bidra mer (som i att utveckla tekniker mm) än stora delar av övriga världen, varför ska vi inte göra det?
Självklart ska vi bidra men inte genom att utsätta vår egen befolkning för det förens världens befolkning har nått lika långt.
 
Om hela jorden måste ställa om och minska sina utsläpp med 90% till låt oss säga till år 2200, annars går världen under.

På ruinens brant 2199 står hela västvärlden och har lyckats med detta och minska sina utsläpp med 90% (utom Sverige som tvingat sin befolkning tillbaka till stenåldern och lyckats nå 99,99999%).

Men en stor klick av jordens befolkning har fortsatt som nu och inte minskat sina utsläpp alls.

Nu till den stora frågan, vad händer med jorden år 2200?

Kom nu inte med en massa dravel utan svara bara vad som händer
 
G
tveksamt tveksamt skrev:
Är det en bra väg att gå tycker du? Okej, det får väl stå för dig, jag tycker det verkar dumt.
/QUOTE]
Jamen det tycker verkligen jag med men det verkar ju till viss del att det är den vägen vi är på.
 
P Putte 9497 skrev:
Om hela jorden måste ställa om och minska sina utsläpp med 90% till låt oss säga till år 2200, annars går världen under.

På ruinens brant 2199 står hela västvärlden och har lyckats med detta och minska sina utsläpp med 90% (utom Sverige som tvingat sin befolkning tillbaka till stenåldern och lyckats nå 99,99999%).

Men en stor klick av jordens befolkning har fortsatt som nu och inte minskat sina utsläpp alls.

Nu till den stora frågan, vad händer med jorden år 2200?

Kom nu inte med en massa dravel utan svara bara vad som händer
Det är ju ditt eget inlägg som är dravel i en tråd om räckvidden på elbilar.
 
  • Gilla
JohanLun och 6 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är ju ditt eget inlägg som är dravel i en tråd om räckvidden på elbilar.
Det var ett vuxet svar:crysmile:
 
P Putte 9497 skrev:
Det var ett vuxet svar:crysmile:
Tack det värmer.
 
  • Gilla
  • Älska
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
F
P Putte 9497 skrev:
Frågar samma sak till dig, vad faan vet du mer än vad folk har sagt till dig?
Ganska mycket faktiskt. Tro det eller ej, men det finns vidimerad, granskad fakta i tex skriftlig form. Har du inte provat det så tycker jag du skall göra det. Och sluta för fan lyssna på dina polares mest korkade idéer utan minsta sunda ifrågasättande.
 
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
F
P Putte 9497 skrev:
Om hela jorden måste ställa om och minska sina utsläpp med 90% till låt oss säga till år 2200, annars går världen under.

På ruinens brant 2199 står hela västvärlden och har lyckats med detta och minska sina utsläpp med 90% (utom Sverige som tvingat sin befolkning tillbaka till stenåldern och lyckats nå 99,99999%).

Men en stor klick av jordens befolkning har fortsatt som nu och inte minskat sina utsläpp alls.

Nu till den stora frågan, vad händer med jorden år 2200?

Kom nu inte med en massa dravel utan svara bara vad som händer
Du framstår mer och mer som en stor tänkare, lite som en profet och landsfader. Du utrycker det så bra, begåvat och krispigt…. Grattis.
 
  • Haha
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ganska mycket faktiskt. Tro det eller ej, men det finns vidimerad, granskad fakta i tex skriftlig form. Har du inte provat det så tycker jag du skall göra det. Och sluta för fan lyssna på dina polares mest korkade idéer utan minsta sunda ifrågasättande.
Hur vet du att inte din granskade skriftliga fakta inte är förvrängd?
 
F fsn skrev:
Du framstår mer och mer som en stor tänkare, lite som en profet och landsfader. Du utrycker det så bra, begåvat och krispigt…. Grattis.
Jag ÄR en stor tänkare men jag är inte lika lättlurad som du(y)
 
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
F
P Putte 9497 skrev:
Hur vet du att inte din granskade skriftliga fakta inte är förvrängd?
Tänk efter noga nu för helvete lilla Putte, det börjar bli pinsamt…
 
F fsn skrev:
Tänk efter noga nu för helvete lilla Putte, det börjar bli pinsamt…
Är du rädd att jag har rätt?;)
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
F
P Putte 9497 skrev:
Är du rädd att jag har rätt?;)
Tycker du det verkar vara så? Det är synd att det inte finns ”knivbrev för människor”.
 
Mikael_L
P Putte 9497 skrev:
Har du hittat på detta själv?
Japp, jag har inga kompisar.
 
  • Älska
  • Haha
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.